handdator

Visa fullständig version : Havsöring - Flatvarp+Hallmare

Ekaa
2010-04-03, 22:44
Tjena.

Idag var en polare och jag ute för havsöringspremiär tänkte vi. Åkte ut till Hallmare utanför Loftahammar och kollade isläget, någon vecka kvar innan den platsen är fiskbar iallfall.

Ist drog vi ut till Flatvarp och där är ju självklart isen borta sedan ett tag tillbaka.
Allt verkade idealt, kallt i vattnet, pålandsvind i lagom kraft, ja allt kändes kanon. Men inget hände under hela dagen, så nu är jag lite nyfiken på om någon här har fått någon H-Ö ännu på dessa platser eller var vi helt enkelt lite för tidigt ute?
När vi var tvungna att vända hemmåt vid kl 14 så kom andra ut för att fiska så det verkar som vi kanske var för tidiga (började vid kl 8) eller så är H-Ö inte inkommen ännu helt enkelt. Någon som vet?

LIPPE
2010-04-04, 00:58
Kan tyvärr inte svara på din fråga men däremot ska jag kanske till just Flatvarp imorgon, om det blir så skriver jag här hur det gick :)

LIPPE
2010-04-04, 18:57
Kom nyss hem ifrån Flatvarp, blev inget för oss heller.

Ekaa
2010-04-05, 00:29
Vi fiskade av från "hamnen" bort en bra bit på stora askö. Men de var helt dött, förstår inte riktigt då läget för tillfället borde vara väldigt gynsamt för fiske där just nu.

Ekaa
2010-04-08, 00:16
Någon som vet isläget nu vid hallmare? Har ingen möjlighet att åka ner för att bara glo på is om den ligger....

Brunte
2010-04-08, 08:15
Vi fiskade av från "hamnen" bort en bra bit på stora askö. Men de var helt dött, förstår inte riktigt då läget för tillfället borde vara väldigt gynsamt för fiske där just nu.

Kallt, kallt...

LIPPE
2010-04-08, 13:17
Om det är det som är problemet så borde man inte behöva vänta så jättelänge till :)

Ekaa
2010-04-16, 18:06
Nu har jag fått lite info från en arbetskamrats bekant.

Dom fick havsöring strax utanför flatvarp igår (torsdag) på 3,2 kg och hade 2 följare. Fiskade från båt så dom hade ju stora möjligheter att fiska av stort område.

Men nu börjar det dra i fisketarmen, blir ett försök framöver på flatvarp iallfall :fiska2: