Visa fullständig version : Havsöringsfiske på kusten runt örnsköldsvik?
Bergmannen
2010-04-17, 15:04
Tjenare!
Jag undrar om någon är sugen på att dela med sig av ev platser för havsöringsfiske på kustbandet runt övik?
Mvh Johan
UL_Jonas
2010-04-20, 10:30
Hallå.
Jag har testat att leta efter detta själv..
Och det jag fått tips om är gullviks camping och runt om där ute att testa..
Men har själv inte fått något där..
Hört att folk har fiskat mellan genesön och ottelandet, vet dock inte hur bra de är.. men kanske värt att kolla in:)
Bergmannen
2010-04-21, 13:00
Okej okej, ja det kan ju alltid vara värt att kolla in! Vad fiskas annars då av er övikare som jag tror att ni är? :)
Främst gädda och abborre i havet, men brukar även hyra båt i olika sjöar. Sen så brukar de även bli några pass med flugspöt efter öring, harr och regnbåge:)
själv?
Bergmannen
2010-04-21, 23:54
Ahaa! kulkul, ja det blir nog mest gäddfiske med båt i skillingen borta i kasamark men jag och polaren tänkte utvidga chanserna till att ta någon gris så vi tänkte slänga i båten i vecke och ute i fanbyviken. Sedan blir det också jakt på havsöring och båge :) fiskar spinn, jerk snart och fluga.
Vi kanske får teama upp fiske framöver!
Missade svaret, japp nog borde de gå att hitta bjässar i vecke. Sedan finns de lite sjöar runtomkring som innehåller stor gädda=) (har jag hört:p) Studerar i umeå så blir tyvär inte mkt vårfiske för mig, men så snabbt man kommer ifrån de här stället så:D
Värns är kanon, där har jag dragit +5 havsöringar.
Värns är kanon, där har jag dragit +5 havsöringar.
Vilka tider på året upplever du att de är bäst havsöringsfiske efter våran kuststräcka?
Vilka tider på året upplever du att de är bäst havsöringsfiske efter våran kuststräcka?
På våren, sltet på april, början på maj. Det bör vara ca 10-12 grader i vattnet. Även hösten fungerar förstås bra men då blir det tidiga morgonar i septeber-oktober. Avlånga skeddrag med silver och blått brukar vara dödande.