Visa fullständig version : mumma med abborre
mums!:hungrig: 4-5 abborrar
1 ägg
1dl ströbröd
1 tsk salt
1 krm peppar
2 msk smör
1 msk olja
Filea fisken. Vänd abborrfiléerna i uppvispat ägg och därefter i ströbröd som blandats med salt och peppar. Låt paneringen torka lite så det stelnar. Hetta upp smör och olja i en stekpanna så smöret blir lätt brynt. Lägg ner filéerna och stek dom lagom frasiga i ca 5 minuter på varje sida.
Fire Tiger
2003-01-06, 09:13
Det låter gott! Bra att ha till vinterabborarna! :)
schlusser
2003-04-16, 14:35
Det receptet får det nog bli någon dag... bara man kan få någon fisk någon gång... Jag har bommat 3 raka pass.
David Ståhlman
2003-04-23, 14:09
Jag har testat receptet,Kanongott! det blev middag för två dar för mej. Men jag använde Gäddfile, funkalika bra
Vad tycks om resultatet? Se och beundra mina mästerligt tillreda mumsbitar....:rolleyes:
Du måste göra om storleken i ett "ritprogram" som Microsoft Photo Editor, Photoshop eller liknande ... lämplig storlek för forumet är 800*nånting.
El Crapone
2003-04-23, 19:36
Verkade både gott när man läste det och såg det, och smakade det.. gjorde så med några abborrar idag..
David Ståhlman
2003-04-24, 17:45
Originally posted by David Ståhlman
Jag har testat receptet,Kanongott! det blev middag för två dar för mej. Men jag använde Gäddfile, funkalika bra
Vad tycks om resultatet? Se och beundra mina mästerligt tillreda mumsbitar....:rolleyes: ups, jag råkade ta bort bilden
Jämtlänningen©
2003-08-13, 21:49
MMM ..Smaskens ! Ja kör faktiskt samma recept för abborre ,ibland med lite färsk dill & dillsås till ,med såsen varierar man ,oxå helst nypotatis ,med färsk dill såklart ! Och jag kan säga att ofta gör jag samma sak med Gädda ,dvs. fileea´ o panera o.s.v ,och det är minst lika smarrit.
/// Ge mej ett Knippe Halvkilos abborrar o litervis med gräddsås :)
Hundersmarck
2004-08-17, 21:29
man brukar göra så me strömmingsfileèr och makrillsfileèr men abborre vet jag inte,,, tydligen
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.