Visa fullständig version : Norge lista. (Söröya) fattas????
Norge lista! Fattas?
Rullar
Toruim 14 0,32 strike wire
Torium 30 0,31 tufline xp
Calcutta 400 0,17 spider wire
6500 rocket 0,25 spider wire
Sen någon triton 100 som reserv till det lätta fisket!
Spön!
Ugly stick 12-20 samt 20-30
Shimano cantana boat quiver
Shimano twin power 20-30 ( gammalt men alltid velat få en hälle på det spöet ; )
Sen kanske ett trigger stick för det är roligt.
Annnat!
Nylon 1,0mm samt 1,2 mm
Jiggar Egen komponerade 20 cm av 20 cm vertical jiggar. Cutbait herring , storm samt gigant bait head och jigg head.
Några få pilkar 150-900gr
Tackel till pillemete samt djupfisket Uer m.
Tänger knivar mm.
Trekrok 4/0-7/0
Färdiga stinger funderar på 200kg wire men inte bestämt mig med owner 3/0
Flytoverall!
Bra lekare och ringar.
Hur fan man ska klara 10 kgs gräns vet jag inte.
Har kört på wigglers nylon innan beställde hem det samma denna gången prov drog lite mest för att bestämma knutar. Kommer inte riktigt överens med vanlig betes knut i demm? Grinner verkar funa bäst. Men när jag prov drog med den smal den av på mitten jätte lätt. Känns ju inte så bra. Några tips om andra nylon 1,0-1,2mm?
oddcurve
2010-04-28, 18:43
Du verkar bra förbered utrustningsmässigt! Fyller på med lite grejer jag själv alltid tar med:
Frysta oskalade räkor och gummisnodd (För pillemetet)
Fryspåsar och tuschpenna
Flera filéknivar och brynje
Sjökort
Alcogel (till kniv och krok sår)
Solskyddsfaktor
Ett gäng wobbler och något att dra ner dem, exempelvis dipsy diver
First aid kit
Diskmedel, toapapper och liknande (går ofta åt mycket)
Det var några tips iaf, du kanske kommer på något!
dillinja
2010-04-29, 09:34
Jag har kört med Sufix superior som nylontafs och är nöjd med den
10 kilosgräns? Sist jag kollade fick man ta med sig 50 kg. 20+20+10 kg
Känns iaf som du har med dig sjukt mycket prylar, du lär inte sakna något:)
Själv hyr jag flytoverall där uppe, skönt att slippa packa ner den efter en veckas fiske.
När åker du upp?
20 kg incheckat och 10 handbagage var det som gällde sist jag flög, 2008. Vi fick betala dyr övervikt på vägen hem så nu tar vi bilen för att slippa tänka på vikt.
Patrik (Team Poseidon)
2010-05-03, 09:57
När det är SAS så är det 20 kg och 8 kg i handbagage när du sen kommer till Oslo är det Norweigan och då är det 40 kg + 10 handbagage.
Patrik skippa pilkarna du fiskar inte med pilk där uppe. Köp 2 st 400 - 500 gr på campen som du har som tyngd när du metar stortorsk eller metar kungsfisk. Det är jigg som gäller:) Man har alltid med sig för mycket på den första resan som man aldrig använder.
När det gäller nylonlinan kör vi med Sölvkroken och den fungerar mycket bra. Dom har även kommit med en ny nu 1,2 mm som tål 100 kg den bör dom ha på sportfiskedepån. När du gjort knuten på nylonlinan så bränn längst ut på det viset säkrar du knuten också från att gå upp.
mementomori
2010-05-07, 00:19
Frysta oskalade räkor och gummisnodd (För pillemetet)
På många stællen ær det svindyrt med rækor, men på REMA 1000(en vanlig affær) køper du dom i løsvikt før 16:-/kg
När det är SAS så är det 20 kg och 8 kg i handbagage när du sen kommer till Oslo är det Norweigan och då är det 40 kg + 10 handbagage.
Patrik skippa pilkarna du fiskar inte med pilk där uppe. Köp 2 st 400 - 500 gr på campen som du har som tyngd när du metar stortorsk eller metar kungsfisk. Det är jigg som gäller:) Man har alltid med sig för mycket på den första resan som man aldrig använder.
När det gäller nylonlinan kör vi med Sölvkroken och den fungerar mycket bra. Dom har även kommit med en ny nu 1,2 mm som tål 100 kg den bör dom ha på sportfiskedepån. När du gjort knuten på nylonlinan så bränn längst ut på det viset säkrar du knuten också från att gå upp.
Nej dom handlar inte med sölvekroken! Letat efter den på alla tänkbara ställe i slåne. Japp bränner gör jag alltid bara dena satans nya linan som inte vill
10 kilosgräns? Sist jag kollade fick man ta med sig 50 kg. 20+20+10 kg
Känns iaf som du har med dig sjukt mycket prylar, du lär inte sakna något:)
Själv hyr jag flytoverall där uppe, skönt att slippa packa ner den efter en veckas fiske.
När åker du upp?
14 Juli är det dags:)
Skoj, själv åker jag redan den 16 juni. Börjar bli hyffsat sugen nu.
Som tur är gäddfisket riktigt bra just nu.
Patrik (Team Poseidon)
2010-05-07, 20:50
Nej dom handlar inte med sölvekroken! Letat efter den på alla tänkbara ställe i slåne. Japp bränner gör jag alltid bara dena satans nya linan som inte vill
Fiske & fiskar har den och den nya som tål 100 kg.
Det finns bara en affär på Söröya Jonas och dom vet vad dom ska ta betalt den saken är säker:)