handdator

Visa fullständig version : platser för gädda på 10 plus runt om lofta

Robin93bengtsson
2010-04-29, 23:04
tjena alla som läser jag skulle höra om nån kan avslöja nåt bra ställe där 10 plusare står.förstår om ingen vill säga men om nån gör det kan den skicka ett pm.såklart om nån ger mig ett ställe så får den nåt tillbaka! det ska bli filminspelning så det skulle vara bra med lite stor fisk:appl: kom igen jag kommer inte fiska på det vatten mer än gång

jossi
2010-04-29, 23:34
tyvärr tror jag inte att någon kommer att dela med sig av ett 10 pluss ställe.... försök själv istället... roligare att hitta ett hotspot själv... sök där det finns mycket betesfisk..
hoppas du lyckas med filmande
/jossi

Robin93bengtsson
2010-04-30, 01:47
tyvärr tror jag inte att någon kommer att dela med sig av ett 10 pluss ställe.... försök själv istället... roligare att hitta ett hotspot själv... sök där det finns mycket betesfisk..
hoppas du lyckas med filmande
/jossi

visst är det roligt att hitta egna ställen mm.men nu har vi inte så mycket tid därför la jag upp det ! att hitta egna ställen är ju en tjusning i fisket men det skulle vara riktigt snällt om nån kunde pm ett ställe där man kan få med en riktigt nice fisk sen kommer jag ändå inte fiska där mer.säger nån något ställe där man kan få mycket fisk på plus stor kommer jag avslöja ett ställe med abborrar på 2kg och snittvikt på 1kg har själv inte hunnit pröva den utan en jag känner enligt honom är det ingen som fiskar i denna skogssjö.
pimpel är det som gäller då men skaffa ett grovt borr han har tappat allt för många fina abborrar! jag kommer att vara med och guida så att ingen tror att jag ljuger

pasi75
2010-04-30, 06:25
Det simmar ju 10+ i nästan alla vatten. Men du vill nu ha en lättfångad så då måste du fiska där det finns många. Far till ngt braxvatten och fiska i kanterna av lekvikar efter leken. där står braxnackarna och väntar :) Bäst är om sjön inte har så många lekställen så koncentreras det lite bättre.

Zebbe
2010-04-30, 07:44
Troligt att någon kommer avslöja sitt hotspot junior. Pasi gav dig mycket goda råd som jag tycker du borde följa, det kommer en 10+ till den som söker.

Levve
2010-04-30, 08:57
Jag har ett tips: Vättern

Majakovskij
2010-04-30, 12:04
Frågan är om det finns något ställe där det bara är att starta kameran och få en gädda på 10 kg. Det finns ingen fångstgaranti i fiske.

Giants
2010-04-30, 12:36
LöddeÅ är ju bra...haha..
Kan ju ta några år innan du får nån bara..

Old Firehand
2010-04-30, 12:38
tjena alla som läser jag skulle höra om nån kan avslöja nåt bra ställe där 10 plusare står.förstår om ingen vill säga men om nån gör det kan den skicka ett pm.såklart om nån ger mig ett ställe så får den nåt tillbaka! det ska bli filminspelning så det skulle vara bra med lite stor fisk:appl: kom igen jag kommer inte fiska på det vatten mer än gång

Hej Robin Bengtsson;
Jag ser att du bor i Linköping. Har du trailerburen båt har du inte många mil till skärgården utanför Figeholm och söderut till Oskarshamn. Utefter denna kuststräcka finns det gott om grynnor, vikar, uddar, små öar och andra platser där Stora Gäddor uppehåller sig året runt. Nu i maj månad och ända fram till midsommar när vattentemperaturen ligger mellan +6 och +15 gr. C är det lätt att komma till tals med de riktigt Stora Gäddorna.
Go for the Big Ones!

Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

GbgRobin
2010-04-30, 12:41
Kolla fångstrapporter på diverse hemsidor är annars ett tips, och se vad dom fiskat i för väder, vatten/platser m.m.

Om inte annat, så brukar det gå feta grisar i P&T vatten... Spinnfiska hem en liten, delikat regnbåge riggad på trekrokar så har du nog en hyfsad chans till storfångst.

Ekaa
2010-04-30, 18:13
Runt loftahammar? De e enkelt, har tillbringat varenda sommar i Loftahammar från jag var 3 år så jag känner till vattnen rätt bra. Och gädda där finns överallt, dom stora finns också, men tänker inte avslöja mer än testa vasskanterna i Bågviken!!!

Bambi
2010-05-02, 14:06
Tja Robin! Det är bara att komma ner till mig så kan vi ta nått pass. Som vi snacka om förra gången vi sågs. Då kan vi fiska sträckan old firehand sa! Min Linder är stridsklar nu med!

Ha det Robin!

Alessandro
2010-05-02, 15:17
Ja, tror du inte att du bränner hak genom att filma som skall säljas?:catfight: