handdator

Visa fullständig version : Fiskekompisar runt Luleå..

KadaK
2010-05-04, 15:12
Tänkte satsa lite på VJ och dropshot i sommar.. och det vore kul med sällskap på fisketurerna nån gång. Så är det nån annan som vill ha sällskap på fisketurerna tveka inte för att skicka ett pm så kan vi prata ihop oss om nån tur.

Kommer även fiska lite med spinn och flugspö :)

/Robban

Pitejohan
2010-05-05, 02:19
Hejsan!!

Jag följer gärna med ut på en fisketur.

Skicka iväg ett pm när du ska iväg någon gång

KadaK
2010-05-05, 07:28
Blir fint :) Vart brukar du fiska?

/Robban

Pitejohan
2010-05-05, 16:02
Brukar mest hålla till på piteälven,runt fingermanholmen. men har ingen egen båt(eller jag har det men den har inte varit i vattnet sedan jag köpte den för ett par år sedan pga rep av skrovet), brukar låna min fars plastbåt på 5 meter men en 4hk snurra så man far inga längre sträckor med den, brukar fiska en del i trakterna runt lauker, har stuga där, men var inte upp nå dit sommaren som var.

Vars brukar du hålla till när du blöter dina linor??

MartinS
2010-05-05, 17:13
Brukar mest hålla till på piteälven,runt fingermanholmen. men har ingen egen båt(eller jag har det men den har inte varit i vattnet sedan jag köpte den för ett par år sedan pga rep av skrovet), brukar låna min fars plastbåt på 5 meter men en 4hk snurra så man far inga längre sträckor med den, brukar fiska en del i trakterna runt lauker, har stuga där, men var inte upp nå dit sommaren som var.

Vars brukar du hålla till när du blöter dina linor??

Får du bra vid fingerman? Förr fick man då grova borrar o gäddor där på SCA-sidan

KadaK
2010-05-07, 09:16
Jag brukar oftast fiska i Hovlössjön med omnejd nu mer. Vi har en sommarstuga och båt där, har fått riktigt fina abborrar där :cool2:

Nu i sommar hade jag tänkt försöka komma iväg lite runt Luleå. Vi bor ju i Rutvik.. så man måste ju hitta lite fiskevatten här också.. ska se om jag tar ner båten nån sväng också, måste bara fixa ett båtvagn. Har ni nått gösvatten runt Pite?

/Robban

Pitejohan
2010-05-08, 00:18
Vad jag vet så är det ont om Gös runt pite, finns ju någon sjö runt skellefteå där det finns gös,kommer inte på vad den heter just nu.

Maakus
2010-05-08, 01:10
Ja jag har då aldrig hört talas om att folk fångat gös här överhuvudtaget.

Morta
2010-05-08, 21:01
Det finns ingen gös i Piteå, men i omnejd. Skicka PM så kan jag förtälja några vatten.

KadaK
2010-05-08, 23:30
Jag vet av några gösvatten norr om Luleå iaf.. och har även fått nån :) :winner:

/Robban

Gimlan
2010-05-25, 00:17
Alträsk i Boden har Gös, men det är inte direkt så lätt att få tag på dom i det där mindre havet :D

Gimlan
2010-06-10, 11:10
Det är bara meddela på jobbet om du ska ha sällskap någon fisketur !