handdator

Visa fullständig version : Insamling för Fiskesnack.com

Bergman
2004-04-01, 21:59
Hej på er alla,

som ni säkert redan vet så är det inte helt gratis att driva en hemsida som denna. Både själva .COM-adressen samt forumet kostar en del slantar och snart är det dax att betala för båda. Exakt vad .COM-adressen kommer landa på vet jag inte men runt 2-300:- och forumet kostar 160$. Utöver detta så har jag tänkt att låta Åke (han som gjort fotoalbumet) utveckla en riktigt bra fångsttabell och även den kommer kosta lite grann.

Därför startar jag denna insamling och hoppas att ni som uppskattar sidan vill vara med och sponsra med en slant. Om man vill vara med och hur mycket man vill sponsra är självklart helt valfritt. Det är absolut inget måste.

Det jag kan ge i gengäld är en sida som förhoppningsvis kommer bli ännu bättre med en ny forumsversion, en riktigt bra fångsttabell samt förhoppningsvis en snabbare server. Jag har en polare som ska hjälpa mig med detta men han har fullt upp ett tag framöver tyvärr.

Givetvis kommer det stå i "profilen" vilka som varit med och sponsrat. :)

PG-kontot är 1117447-1 och glöm inte att skriva ordet "Fiske" samt erat forum-"Nick" i medelandefältet så jag vet vem som betalt. Skicka gärna ett PM om summa och datum också för ibland så funkar inte meddelandefältet till PG-kontot.

Eder webnisse Bergman

jerka!
2004-04-01, 22:04
inga problem! kan ta ett tag men så småningom kanske det trillar in en hundring :)

Henrik_L
2004-04-01, 22:17
samma här, jag har uselt ställt just nu men snart så :)

Lazinko
2004-04-01, 22:20
skickar in 100 kr nån gång nästa vecka/månad ;)

Fast det blev inget, lack of cash

esobus
2004-04-01, 22:44
Här kommer man precis från inet banken!
Missade detta med kanske 2 minuter. :\
Men sånt går ju att fixa.

Highman
2004-04-01, 23:07
Har satt in 89000 nu.

Farb
2004-04-01, 23:36
Originally posted by Highman
Har satt in 89000 nu.

Generöst måste jag säga ;)

KG?
2004-04-01, 23:40
Man skulle kanske kunna tänka sig att de fem företag som syns till höger la in några hundralappar för att synas just där. Då vore ju problemet ur världen...

ljohan
2004-04-01, 23:49
Jag håller med KG faktiskt.
Hur som helst så kan jag tänka mig att sponsra ifall företagen du gör reklam för vägrar.
Behöver du pengarna något speciellt datum?

minken
2004-04-02, 07:17
hur mycket pengar är det frågan om?ska alla ge en 100 så blir det ju massor med tusen..

Bergman
2004-04-02, 08:14
Det handlar om ca 3000:- totalt men jag lägger ut tills vidare så det är lugnt.

ALQ
2004-04-02, 08:26
Originally posted by Bergman
Det handlar om ca 3000:- totalt men jag lägger ut tills vidare så det är lugnt.

hur går det? får du in några slantar? sätter in 100:- behövs det mer får du väl skrika till igen!

Bergman
2004-04-02, 09:06
Vill återigen säga att detta är i allra högsta grad frivilligt och är helt upp till var och en. Mitt mål är ju att hålla sidan helt gratis och så kommer den förbli för de som vill.

Tyvärr finns det faktiska utgifter för sidan som måste betalas antingen av mig själv eller tillsammans. Att inte företagen som har reklam här kan betala avgifterna har med sponsringen av webutrymmet att göra.

Bergman
2004-04-02, 09:07
ALQ, överföringarna tar i regel några dagar så jag kan kolla i nästa vecka.

ALQ
2004-04-02, 09:20
Originally posted by Bergman
ALQ, överföringarna tar i regel några dagar så jag kan kolla i nästa vecka.

det är lugnt! jag menade inte min lilla slant, utan jag undrade om det är så att du får in några pengar över huvud taget? om det är stor uppslutning när det gäller. detta forum är mer värt för mig än alla fisketidningar tillsammans, så en hundring eller två hit eller dit är i mina ögon sett en välgjord investering. erfarenheterna av 100.000-tals fisketimmar och det "broderskapet" som finns oss sportfiskare i mellan är en outsinlig källa av information. man kan faktiskt se det så att lite forumstips och forumsinformation kring köp av ett spö eller rulle kan spara många hundralappar. så förutom mitt lilla bidrag till forumet, vill jag passa på att ge dig en gigantisk eloge.

linu_z
2004-04-02, 09:32
Det låter helt ok... Själv ska jag sälja lite flugor på tradera så går vinsten till Fiskesnack.

roffe
2004-04-02, 11:16
Bergman räkna med en hundring från mig oxå, men du får nog vänta några veckor. Dåligt med pengar + flugfiskemässan kommer att kosta sin sköna slant + att jag får med mig 2 av mina grabbar dit. Dom kostar multum i form av glass, läsk & fan vet allt..
Men ha förtröstan hundringen, hundringarna (2) kommer/ Roffe.

MEdlund
2004-04-02, 23:39
Jag har varit och läst ett otal gånger i forumet, utan att registrera mig, för att få en del köpråd. Efter att ha följt ett par råd så kan jag inte annat än att säga att det finns en del människor här som är värda att lyssna på! Mitt samvete tyngs av det faktum att jag förmodligen tjänat en rejäl slant (sluppit göra felköp) på att lyssna på många kloka ord från erfarna flugfiskare i detta forum. Därför är det inte mer än rätt att en del av den rejäla slanten tillfaller fiskesnack! Blygsamma tvåhundra riksdaler är på väg.

Highman
2004-04-03, 01:07
Okej, 89000 var väl aningen häftigt kanske, men det var ju ändå första april igår :). Ska försöka slänga in en slant vid nästa månadsskifte.

atterklev
2004-04-03, 12:10
Kommer en hundring härifrån också .

Helschysst forum och alla möjligheter till ett lyckat fiske.

Du borde däremot få en slant från de "sponsorer" som finns på sidan, kan ju lugnt säga att de har en lysande marknadsplats på fiskesnack.com - de borde de allt hosta upp lite slantar för sin reklam.

Slutligen blir det sponsorerna som betalar .com address + forum m.m - detta borde bli det bästa av att "ge och ta"

Så sparka lite på dem =)
Keep up the good work

BeBest
2004-04-03, 19:52
200 kungar tågar mot postgirot!

Orre
2004-04-03, 20:06
april, april... :p

Bergman
2004-04-04, 10:50
Hehe, jag kanske ska förklara att det inte var ett aprilskämt. ;)

Får även passa på att tacka för de bidragen som redan trillat in och jag ska ordna en bra tacklista senare.

orvar
2004-04-04, 14:47
klart att det är värt en slant att hålla fiskesnack igång, men det kan väl inte vara så att företagen till höger har med sin reklam gratis?

Bergman
2004-04-04, 16:43
orvar, jag har inte tagit betalt av något av företagen som ligger uppe med reklam. Det jag/vi fått i utbyte är reklam åt andra hållet samt lite prylar till moderatorerna. Däremot är det nog läge att se över samarbetet med vissa av de som har reklam här.

Arnenym
2004-04-04, 18:27
Har skrivit ner postgirot och stålarna ska bli dina!

benji
2004-04-04, 18:35
försök inte bergman, det är till sommardäcken! :)

Flugspöviftaren
2004-04-06, 14:34
Hur går det med insamlingen till denna eminenta web-plats?
Mitt bidrag borde ha kommit fram nu.

Flygfisken
2004-04-06, 16:37
Ja men självklart så fixar jag lite pengar till fiskesnack, det känns bara glädjande att sponsra denna förträffliga sida:)

Jenk
2004-04-06, 16:44
Bergman, hur mycket deg far man stalla upp med?

ALQ
2004-04-06, 17:01
har du fått in det som behövs? annars får du väl skrika till igen. men jag tar för givet att alla ställer upp och pytsar in en slant.
"av var och en efter förmåga, till var och en efter behov"

orvar
2004-04-06, 18:50
Självklart är det ditt val hur du vill göra upp reklamkontrakt, men att handlare länkar till sveriges största fiskeforum är väl bara logiskt, det gynnar ju deras verksamhet. En ideel fiskesida däremot gynnas ju inte på samma sätt.

Mitt förslag är att du omförhandlar avtalen, åtminstonne med de större butikerna!

Om du tar 500 per år (vilket är ruskigt billigt för en banner)
så är ju kostnaderna täckta.

Jenk
2004-04-06, 18:59
Klart vi krangare kan betala. Jag ar villig att lagga vad som behovs utan knussel.

Bergman
2004-04-06, 21:21
Kanske ska svara på det som kommit upp.

Benji, sommardäck har jag redan sirru. ;)

Flugspöviftaren, några bidrag har kommit in redan det är på god väg. Återkommer med en lista och modifierade "profiler" när läget stabiliserat sig.

Jenk, om man vill vara med och hur mycket man vill sponsra är helt upp till var och en. Jag får inte tjäna pengar (pga websponsringen) på detta i slutänden men det vore bra om totalen täcker upp utgifterna på ett ungefär.

Orvar, jo det är nog så att några av "avtalen" bör förhandlas om men som sagt jag får inte tjäna på denna sida pga websponsringen. att få in fler besökare ser jag som ett stort värde i sig även om det inte resulterar i pengar.

Och till alla som bidragit hittils ... ett STORT tack till er och förhoppningsvis fortsätter ni att vara nöjda med sidan. :buga:

ALQ
2004-04-06, 21:21
Originally posted by Jenk
Klart vi krangare kan betala. Jag ar villig att lagga vad som behovs utan knussel.

jag är med jenk! inget att snacka om.

Jenk
2004-04-06, 22:04
Jag hostar upp en tusing om det racker Bergman?

ALQ
2004-04-23, 12:08
hur gick det? fick du in pengarna du behövde?

atterklev
2004-04-23, 15:23
Tusan, det hade jag alldeles glömt bort.

Ja ja en slant är på väg nu iaf, är det redan fixat så spara till ytterligare investeringar på denna eminenta sida.

=)