Visa fullständig version : Trehörningen (Huddinge)
Så här skriver Sportfiskarna om sjön
"Trehörningen, Huddinge (karta)
Fiske: Bra landfiskemöjligheter. Bra metsjö efter bl.a. sutare och ruda. Även bra isfiskesjö. Finns även andra karpfiskarter, samt abborre och gädda. Angelfiske med max 10 don/kort tillåtet."
Någon av er som testat Sutare, Ruda & "andra karpfiskar" där ? Vore kul med lite mer info om arterna i den sjön när det gäller storlek, mängd osv
tänkte testa i sommar men blev aldrig av
Vi kan köra en satsning i vår eller sommar vetja. :)
kanske det! tycker personligen att den verkar skit tråkig :) ! har skrivit ett arbete om sjörestaureringen som ägt rum i den sjön... skrämmande mycket utsläpp i den sjön :/
åk till långsjön före leken mr B... garanterar att du får en över 2 kg :)
fråga energy eller vad han heter han fiskar där jämt typ bara där och stockholmsstöm
nej fetost han fiskar i trekanten...
Superdif
2009-06-15, 21:05
...ännu en gammal tråd om Trehörningen - Huddinge... undra om någon av dom som skrev här 2004 fortfarande är vid liv... Undra om någon av dom någonsin fick nått i den där sjön... Mitt tålamod tryter... Hade gett mej f-n på att få fisk där, men måste nog känna mig besegrad... skitsjö!
Superdif
2009-06-17, 21:17
...ytterligare ett bompass... skitsjö!
grynning
2009-07-02, 10:41
...ytterligare ett bompass... skitsjö!
vet ni någon sjö i huddinge som är bra då?:fiska1:
Har en del fina tips, Lida sjön ligger inte allt från Huddinge där finns fet, stor abborre och stor gädda..tro mig, sen har vi Uttran men det badas en hel del på de få land ställen som man kan fiska från. fin abborre där. Långsjön har varit bra men nu vet jag inte hur det är just där, Dreviken och Magelugnen är fina sjöar med bra landområden att fiska från. Allt från Farsta , Skogås till Haninge trakterna. Gömmaren är bra med ädelsfisk men fiske kort måste inköpas men det är att rekommendera, annars kan man dra till Sundbygård, Orlången och hyra båt, där har jag fått både gädda och gös samt fina abborrar
Det finns en del sutare i sjön, kanske inte så stora, men relativt lätta att få. Har endast kört ett pass efter gädda där, tror jag fick 2-3 st då :P
Skulle nog rekommendera någon av de andra sjöarna som föregående talare skrev om.
grynning
2009-07-08, 22:51
Har en del fina tips, Lida sjön ligger inte allt från Huddinge där finns fet, stor abborre och stor gädda..tro mig, sen har vi Uttran men det badas en hel del på de få land ställen som man kan fiska från. fin abborre där. Långsjön har varit bra men nu vet jag inte hur det är just där, Dreviken och Magelugnen är fina sjöar med bra landområden att fiska från. Allt från Farsta , Skogås till Haninge trakterna. Gömmaren är bra med ädelsfisk men fiske kort måste inköpas men det är att rekommendera, annars kan man dra till Sundbygård, Orlången och hyra båt, där har jag fått både gädda och gös samt fina abborrar
coolt får prova nån av dom sjöarna! måste bara skaffa sportfiskekortet, laglydig som man e.:ordning: vart ligger lida sjön?
Lida ligger ca 15 minuter med bil från Huddinge Centrum. det går direkt buss ut ditt, kolla med sl.se vilka tider samt vilken buss.. Annars den som är sugen kan hänga med mig och fiska runt om vid Slagsta, har båt som tar 2 (kanske 3pers) för fin fina fisketurer, har några garnaterat bra gäddställen samt abborre för den som är intresserad, ska ut nu imorgon samt hela min semester som just börjat. Bara att skicka ett PM så hör jag av mig,
Superdif
2009-07-15, 08:09
Åhhh... det vore ju super.... men semestern tvingar iväg en från stan... västkusten upp å ner med husvagn! Massor med feeesk och skaldjur men inga gäddvatten!?!? Hade vart coolt med en gäddtur från Slagsta... Hör kanske av mig när man närmar sig stan igen...
Ha det bra i sommar!
Snart blir det kallt å risigt väder igen! Så att man äntligen kan få fiska lite gädda!:appl:
grynning
2009-07-15, 12:37
Lida ligger ca 15 minuter med bil från Huddinge Centrum. det går direkt buss ut ditt, kolla med sl.se vilka tider samt vilken buss.. Annars den som är sugen kan hänga med mig och fiska runt om vid Slagsta, har båt som tar 2 (kanske 3pers) för fin fina fisketurer, har några garnaterat bra gäddställen samt abborre för den som är intresserad, ska ut nu imorgon samt hela min semester som just börjat. Bara att skicka ett PM så hör jag av mig,
hur är det att fiska från land där?(jag antar att det är den sjön som heter getaren på eniro)
Teddefiskare
2009-08-19, 11:57
Fiskade i trehörningen igår, rätt bra ställen att stå och meta på om man går ut på den lilla holmen. Fick ett tiotal småmörtar och en braxen. Som ni säger det är mkt skit i sjön. Sista bettet jag hade var rätt kraftigt, det slet av kroken ;P. Körde med jigg efter abborre = inget, wobbler efter gädda = inget. Magelungen blir väl nästa sjö jag ska fiska i. Hoppas på bättre lycka där (eller skitfiske förresten).
Teddefiskare
2009-08-23, 12:53
Har vart över till magelungen 3 ggr på 2 dagar. Fick inte ett skit. Varken på mete eller kast. Kommer inte åka dit nå mer. Det värsta var att abborrarna jagade vid ytan utan att en enda bet på min mask.... Nu är det orlången eller lidasjön som ska prövas. Några tips? Finns det bra landfiskemöjligheter vid orlången?.
Läste följande på Huddinge kommuns hemsida:
"- Fiskar
Fiskförekomsten är begränsad på grund av sjöns låga pH. Uppgifter om förekomst av gädda och abborre förekommer. Öring (3000 st) från Långhults laxodling planterades ut 1994 av Sportfiskarnas Stockholmsdistrikt."
Nån som någonsin sett eller fått öring i den sjön?
getabock
2011-07-22, 20:49
Är ny på forumet och tänkte dela med mig lite av gamla erfarenheter. Fiskade en hel del i Trehörningen (den vid Ågestavägen, inte den vid Paradiset) på 90-talet. Mest vid en klippbrant vid "Sjöudden". (Koord: 59.23426, 18.02984). Har för mig att det är rätt så djupt där, ner till 3-4 meter nästan direkt. Det var då ett väldigt bra ställe för abborrmete i alla fall. Vanligt med 500g+. Även braxen på 1-2kg har jag även fått upp där.
Holmen mitt i sjön har jag aldrig tyckt varit bra dock.
Av de sjöar jag fiskade i som ung när jag bodde i Huddinge så var favoriterna nog Magelungen (för gädda, gös, abborre och braxen) samt Långsjön (för sutare, ruda, karp osv). Upptäckte rätt tidigt att Långsjön var grym på sutare. Tror jag var typ 11 år eller nåt när jag drog upp en på 1.8kg där.