Visa fullständig version : Favorit Öl???
Nu när vi har gått igenom filmerna! Så undrar jag vilken är eran favorit öl???
Jag älskar bara Löwenbräu...
Lite mörkare så blir det Bishops finger eller Pitfire!!
Dricker just nu en ljummen 3.5 Banco! Det fär duga när allt annat är slut :ledsen:
:beer:
Staropramen är rätt juste. Carlsberg Sort guld funkar rätt bra om man ska dricka ett par stycken. Drack nåt något mörkare i helgen som var gott. Har glömt va det hette..hmm
//K
Den bästa ölen är givetvis "Becks".....
mr_cobra
2002-12-01, 20:09
Staropramen, Krusovice eller Lapin Kulta, givetvis på flaska.
Dr Müller
2002-12-01, 20:21
Staropramen, Hen´s Tooth, Brezsnak, Gambrinus, Beck´s.
Är alla mycket smaskiga. Men bäst just nu är: Lundgrens lager och Hell. Väntar ivrigt på att julölen kommer in på bolaget. Mums.
Får nog bli Lapinkulta när det är ljusöl och purkmister när det gäller mörk eller ja svart. Vet inte hur det stavas riktigt men men........
Quivertip
2002-12-01, 21:06
Jag säger bara "Carlsberg probably the best beer in the world"..:appl: :appl: :hoppa: :headbang: :beer: :beer: :sprit: :cheers: :cheers:
en mariestads e' inte fel......
Sturgeon
2002-12-01, 21:34
Vatten eller mjölk, aj fan, det var bara öl som det gällde, nåväl, mjölk slår öl alla gånger.
En liter 3 procentig mjölk om dan, håller dig fertil som fan. :cheers:
Säger bara Caffreys ! Bästa ölen som finns på burk ... det sitter en sån kolsyrepatron i varje burk som ger den ett krämigt intryck. :)
Fan vad sugen jag blev nu ! Synd att alla tog slut igår ! :)
Dr Müller
2002-12-01, 22:27
Apropå julöl så testade jag en igår som var riktigt najs.... "Jämtlands Julöl" har jag för mig den hette... [/B][/QUOTE]
Hmm. Jag misstänker att det är samma filurer som tillverkar Heaven och Hell som gör jämtlands Julöl. Kan knappt bärja mej fram till Jul.
Grejen med ölsorter (iaf svenska) är att de "nya" som kommer rätt ofta är gamla recept som ges en modern touch med hjälp av marknadsföring/stajl på burken osv.
Framförallt "ungdomsölen" samt lågprisölen är produkter enligt denna modell.
Gambrinus och staropramen är höjdare tycker jag :headbang:
ooo jag glömde ju mästarna i jämtland. Hell är syvverän :)
Vad trevligt att så många har svarat på denna post! Fan blir sugen på en kall nu!!!
Sitter på jobbet och längtar bort till en god kall öl! HEHE!
Jaja! Det blir firma julbord på Onsdag! Vi skall till tyrols vilda julbord!
Då blir det massor med ÖL!
Jag glömde nämna att Bodington är också en av mina favoriter! :beer:
Heineken och Carlsberg Hof e nog favvisarna. gillar lite blaskig öl.
men sista tiden har en STOR mängd Hansa runnit nerför strupen. va till tyskland å "råkade" få med mig en bunt flak för många mot vad som e lagligt:nej:
warsteiner slår allt!!:headbang: :cheers:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.