Visa fullständig version : Vildmark: Jakten på gammelgäddan
Måndag den 12:e april kl 21:00 kommer svt1 sända ett vildmark special om enbart gädda!
Kan nog bli riktigt bra. Bifogar en länk till programmet
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=8745&c3a1=187958&c5a1=187958&c5a1showtime=true&selectedDate=20040412&shortVersion=false&searchDep=8744
Ojojoj, det måste man bara se. Annandag påsk inbokad för min del!
Tjohoo ! Blir till att ladda videon till dess ! :)
carpfenmazter
2004-04-07, 21:28
Japp!!! Helt klart nåt som skall ses!!
MeskMatte
2004-04-07, 21:45
då får man spela in på videon :P
Mikespike82
2004-04-07, 22:14
vore bra om någon kunde lägga upp på nätet, då får man den ju på skiva!
Haft det inbokat sedan jag såg artikeln i Fiskejournalen.
Ska bli kul och få se gäddmetekungen David Lundqvist in action.
Undervattensfotografen Tony Holm har riktigt bra grejer, så där får vi nog se häftiga saker.
Detta låter intressant! Hoppas någon rippar över till datorn så man kan tanka hem den sen, då man saknar video:-(
är det nån som har tv-in som kan spela in det till datorn?
kenta_85
2004-04-08, 11:43
Äntligen lite fiske på tv :) en annan har ju inte tv4+ men det e klart man lär se det här och säkert spela in det också :D
Bubblefish
2004-04-08, 12:13
Den filmen måste bara bli tillgänglig på nätet. Äntligen lite riktig TV-underhållning.....:-)
Nu vet man helt klart vad man ska göra på måndag kväll! Och även videon vet vad som gäller! :headbang:
Hittade en intressant artikel om just detta program, tiger-gädda?? Hmmm.. låter spännande! :appl:
http://193.13.137.193/fj/fisk.nsf/page.frameset?readForm&document=3FF788908754D71041256E69001C3C33
Såg trailer idag såg mycket lovande ut med sjyssta "uv" bilder.
Originally posted by NEO
Till Petey21: Kolla datumet i nyheten ;)
Äsch då! Jag hoppades faktiskt att detta var sant, och jag gick faktiskt på det! :(
Nåväl, det blir ett intressant program i vilket fall som helst, med eller utan tiger-gäddor! :)
då blir man fast-klistrad framför tv:en hehe jag läste oxå att det skulle vara någon vatten-fotograf som tog unika bilder på gäddor
som hade accepterat hans närvaro och kunde filma hugg och andra beteenden ... det här ska bli kul att se..
Tänkte bara lyfta tråden så ingen missar det!
-----gretko! bra gjort!!!!! :) :)//fredrik
avkroken
2004-04-12, 20:21
Skönt att även tv1 vet vad värdens bästa hobby är!!!
Otroligt bra.
Önskar man hade nära till ett så bra vatten. Jag var ute och flötmeta förrut idag, men det hände inte lika mycket som det gjorde för David och Martin.
fisherman
2004-04-12, 21:40
Hur i hela fridens namn kunde jag glömma bort det här??? När går det i repris?
Repriser:
SVT 1
sön 18 apr kl 14.00
SVT 1
fre 23 apr kl 17.30
programmet var sådär men undervattensbilderna var skitbra! en timme undervattensbilder tacl:)
tycker att programmet var mycket bättre än vad jag förväntade mig..
Jag tycker att programmet var riktigt bra, med tanke på vilka resurser som läggs ner på det. Skulle vara kul med en borrespecial nästa gång. (Om det nu blir nå'n mer gång)
Förresten, är det någon som har koll på var firma Lundqvist/Falklind fiskade?
fisherman
2004-04-12, 22:08
Originally posted by Nikke
Repriser:
SVT 1
sön 18 apr kl 14.00
SVT 1
fre 23 apr kl 17.30
Tackar:)
Gillade jerkdelen mest :)
Askungen
2004-04-12, 23:56
Tycker det var Ok för att vara ett Svenskt program. Fötestrollingen var rätt intressant, Men det där med spinnare och tjafs kunde dom gärna ha skippat för min del.
Mer fiske åt folket!!!
Jag har Programmet på datorn nu. Så håll ögonen öppna på DC framöver om ni vill ha den.
kenta_85
2004-04-12, 23:59
Tycker programmet var rätt skysst!!! Kul att se gäddor som tog på jerk i ytan :)
Flötes trollingen var också intressant så inget negativt men jag skulle vilja ha lite tips på spön och sånt :)
MeskMatte
2004-04-13, 00:24
Det var ett bra program men lite kort bara!! :(
Fast där ser man hur svårt det är att at en 10 kilos!!
Fast jag tänker ändå att jag tar en fast jag inte har en suck om vind mm :)
rilluren
2004-04-13, 08:23
Rasmus
vilken hubb ???
Hejsan!
Det var ett riktigt bra program, kort, men riktigt bra undervattensbilder.
kenta_85> kan svara lite på din fråga dom hade inte med det för att svt1 inte har mer pengar till ett längre program därför det bara var ett program i serien inte flera st som det vart i ett par år nu. David hade ett föredrag i klubben nyss, han hade speciella gäddspön från england, men utrustning som karpspön och baitrunner funkar bra det med "hälften av sveriges flötestrollare använder typ det " men man tar det man haver annars.
Sjön vet ja vilken det är, men avslöjar inte vilken det är. med respekt för vissa personer.
Mvh Richard
Och tilläggas är att visst material av det ja skrev kan var felaktigt, skrev det ja kom ihåg eller har sett i vissa delar behöver inte stämma men tror det gör det, har dåligt minne.
hare gött
Det är väl själva fan! Lyckades med konststycket att banda vad SVT2 hade att erbjuda vid tidpunkten... Jaja, reprisen på söndag ska jag inte missa!!!
Roland Mohlin
2004-04-13, 09:27
Får också titta på reprisen på söndag, rensade lax under kvällen efter en underbar dag på vänern. 3st med vikterna 5, 3.5 och 3 kg
Tyckte det var ett helt ok program men det hade varit kanon om de kunde gått igenom utrsutningen lite mer, typ hur de gjorde med stoppknutar för flötet osv.
Originally posted by Zil
Tyckte det var ett helt ok program men det hade varit kanon om de kunde gått igenom utrsutningen lite mer, typ hur de gjorde med stoppknutar för flötet osv.
faktiskt exakt vad jag satt och tänkte!
Betyder detta att alla numera kommer att börja flötestrolla? ;)
vet inte! men det verkar ju onekligen så intressant att det kan vara värt att testa om det går lite trögt!
vet någon om Vildmark kommer att göra fler fiskeprogram?
Fredde_89
2004-04-13, 15:38
Har längtat efter programet i veckor nu.
Fredde_89
2004-04-13, 16:34
Det kommer inte fler program i år men dom hade gjort en helt ny serie men den las ner och det blev baradet här avsnittet kvar men det kanske kommer en ny serie nästa år.
på vilken dchubb kan man hitta vildmark : jakten på gammelgäddan???
MälarGösen
2004-04-13, 19:01
Riktigt bra...förutom allt "förspel" innan det rikitga fisket..
nån som har en bra bild på hur man tacklar flötestrolling grejjor???
Precis som ett vanligt glidande flötmete och sedan kroka betesfisken med "översta" kroken i munnen och den andra i buk eller ryggfenefästet.
Originally posted by erk84
på vilken dchubb kan man hitta vildmark : jakten på gammelgäddan???
Den finns på dc.jambo.nu NU
Originally posted by MälarGösen
Riktigt bra...förutom allt "förspel" innan det rikitga fisket..
nån som har en bra bild på hur man tacklar flötestrolling grejjor???
Kolla: http://www.svenskagaddklubben.com/articles.php?id=3 :wow1:
Riktigt bra underhållning faktiskt. Bättre än väntat och kul med en röd tråd genom programmet som höll. Nu väntar bara uppföljaren, då med spinn som metod för de grövre. :)
//K
MoZZareLLa
2004-04-13, 23:04
Originally posted by benji
programmet var sådär men undervattensbilderna var skitbra! en timme undervattensbilder tacl:)
UV-bliderna är nog hämtade från en film som är en halvtimme lång som jag har sett sänts i SVT två gånger. Det är en fotograf som följer en sjö året runt och där en 6-kilos tror jag accepterar hans närvaro tillslut. Detta är en av de bästa UV-filmerna jag har sett och kanske den enda som är om just en liten skogssjö i Sverige. Jag vet tyvärr inte titeln på dokumentären :(
DannyStock
2004-04-28, 23:41
Originally posted by NEO
Om jag inte minns helt fel så visade SVT ett program med bara undervattensbilder för ett tag sedan. Undervattensbilderna i "Jakten på gammelgäddan" var hämtade från det programmet.
Googlade fram detta:
Filmer av Tony Holm
Gädda! 1993. Visad i SVT2
Tusenbröder en film om abborren
Någon som har ett rip av ngn av dessa filmer?
Gädda! går att beställa på följande site:
http://www.divedvd.com/product_info.php?products_id=12&eshox-session=70b4fb9c54766ac42e024d531add15ce