handdator

Visa fullständig version : Vistån bra för harr!

eddeo
2010-06-15, 15:11
Vistån är väldigt bra för harr:) En gång metade jag utanför morfars stuga förra året,jag fick ungefär 20 harrar och 1 öring! På eftermiddag-kväll och morgon!
Det går bra att flugfiska också:fiska1: Öring går också bra att fiska. jag tror att det finns gädda och abborre också!

Gimlan
2010-06-17, 07:07
Vistån är väldigt bra för harr:) En gång metade jag utanför morfars stuga förra året,jag fick ungefär 20 harrar och 1 öring! På eftermiddag-kväll och morgon!
Det går bra att flugfiska också:fiska1: Öring går också bra att fiska. jag tror att det finns gädda och abborre också!

Intressant! Har du någon gång testat fiska abborre eller gädda i ån? Är det någon som äger rättigheterna till ån, dvs behöver man köpa fiskekort för att få fiska där?

Satt och tittade på eniros bilder, verkar intressant. Ligger i anslutning till en sjö och älvsystem. Så gädda tror jag mycket väl att det finns.

xlnt_deji
2010-06-18, 10:42
Det är sverigekortet som gäller i vistån! det är ingen storlek på harren och öringen där eftersom att hela ån är så grund och liten! Abborre och gädda vet jag tyvärr inte något om där.

eddeo
2010-06-18, 20:03
Jag har inte testat fiska efter gädda och abborre där! Men jag ska kanske testa någon gång:) Skitfiske!