Visa fullständig version : Vistån bra för harr!
Vistån är väldigt bra för harr:) En gång metade jag utanför morfars stuga förra året,jag fick ungefär 20 harrar och 1 öring! På eftermiddag-kväll och morgon!
Det går bra att flugfiska också:fiska1: Öring går också bra att fiska. jag tror att det finns gädda och abborre också!
Vistån är väldigt bra för harr:) En gång metade jag utanför morfars stuga förra året,jag fick ungefär 20 harrar och 1 öring! På eftermiddag-kväll och morgon!
Det går bra att flugfiska också:fiska1: Öring går också bra att fiska. jag tror att det finns gädda och abborre också!
Intressant! Har du någon gång testat fiska abborre eller gädda i ån? Är det någon som äger rättigheterna till ån, dvs behöver man köpa fiskekort för att få fiska där?
Satt och tittade på eniros bilder, verkar intressant. Ligger i anslutning till en sjö och älvsystem. Så gädda tror jag mycket väl att det finns.
xlnt_deji
2010-06-18, 10:42
Det är sverigekortet som gäller i vistån! det är ingen storlek på harren och öringen där eftersom att hela ån är så grund och liten! Abborre och gädda vet jag tyvärr inte något om där.
Jag har inte testat fiska efter gädda och abborre där! Men jag ska kanske testa någon gång:) Skitfiske!