Visa fullständig version : Fiskekort (gratis) i Munksjön/Rocksjön - tankar?
tintin_jkpg
2010-06-30, 23:58
Ja som topic lyder, vad har ni för tankar om detta?
Bra eller dåligt?
Slutar ni fiska där?
Tror ni att det kommer stoppa folk från att bryta mot alla regler(vissa hade jag ingen aning om)?
Hörde om en del regler idag utav en polare, tycker det hela verkar rätt löjligt.. Iaf det han sa om gösfiske osv.
fillefisk
2010-07-26, 18:30
Håller med, onödigt och löjligt...
http://www.jönköping.se/toppmeny/miljo/vattenochvatmarker/sportfiskekortet.4.5675801d1292662d0b580007387.htm l
Här står det mesta om fisket
tintin_jkpg
2010-07-27, 01:47
Ja det om Gösen ställer jag mig heller inte bakom.
Annars tycker jag det låter rätt okej, visst tycker man dock att det kunde ha kostat en femtiolapp så att folk inte enbart behövde springa och hämta ut det. Och så kunde dessa pengar gå till att nätrensa sjön på mört som det betonades så mycket att man ville få bort genom skyddandet av rovfiskarna.
Minimi- och maximivikt på gädda och abborre är jättebra tycker jag.
Det allra viktigaste nu är ju att Länsstyrelsen VERKLIGEN sköter kontrollen av fiskekort samt kontroll av fångade fiskar. Annars kommer det fortsättas fångas och dödas fisk av storlekarna och arterna som de vill skydda.
Tycker att fler FVO,s ska införa maxlängd på vad man kan ta hem, trots allt den stora fiskens gener man vill ha kvar. Ett sunt bestånd som kan hålla produktionen igång!! Gösen är väl inte stationär i Munksjön, de flesta bara inne för att leka??