handdator

Visa fullständig version : Bra fiske platser! P&T, havet, sjöar, ALLT!

xixxone
2010-07-02, 10:13
Jag, mina bröder och min pappa ska ut och fiska i kalmar/blekingetrakten och jag vill veta bra vatten där man får fisk, storleken är inte så avgörande bara att man får fisk varje gång man är ute. Kan vara allt från 100 grams fiskar till några kilo eftersom mina bröder inte är så gamla behövs inte några superfiskar utan mindre fiskar som man får fler av. :)
Nämn gärna några hotspots och säg vad man kan få, är intresserad av allt! fiskar från land och fisket kommer ske nu i sommar :fiska2:

Hemligt
2010-07-04, 15:52
Jag skulle rekommendera Ödevata fiskecamp strax utanför Emmaboda, rejält roligt sommarfiske till riktigt bra priser. 30kr/person och dag och 50kr/båt.

xixxone
2010-07-04, 19:44
Jag skulle rekommendera Ödevata fiskecamp strax utanför Emmaboda, rejält roligt sommarfiske till riktigt bra priser. 30kr/person och dag och 50kr/båt.

låter riktigt bra! får man någon fisk från land nu på sommaren eftersom vi inte kan åka ut med båt eftersom min minsta lillebror är 5 år så lite för ung för båtlivet ännu. är mest ute efter lite ädelfisk/ abborre kanske gädda :)

xixxone
2010-07-04, 20:56
vilken av sjöarna är bäst tycker du? får man meta? ioch med att det är det mina småbröder ska utöva :) tack för snabbt svar!

Hemligt
2010-07-07, 20:20
vilken av sjöarna är bäst tycker du? får man meta? ioch med att det är det mina småbröder ska utöva :) tack för snabbt svar!

Jodå man får meta, men jag vet inte riktigt vilken sjö som passar dig bäst. Jag har bara testat Ödevaten, den sjön som är närmast. Där kan man få abborre och gädda för det mesta, riktigt mycket abborre. Sätt på en spinnare och du har napp efter 2minuter! Ha så kul.

xixxone
2010-07-18, 21:40
Jodå man får meta, men jag vet inte riktigt vilken sjö som passar dig bäst. Jag har bara testat Ödevaten, den sjön som är närmast. Där kan man få abborre och gädda för det mesta, riktigt mycket abborre. Sätt på en spinnare och du har napp efter 2minuter! Ha så kul.

tackar tackar för tipset!
Ja det är både spinn och mete lite blandat vad alla vill :)