handdator

Visa fullständig version : Gösfiskare? - Hjälp mig!

Starjonken
2010-07-07, 15:46
Hej alla Sveriges Gösfiskare, å alla ni andra oxå...
Som ni kanske känner till så har ju Fiskejournalen tävlingen Grand Slam Cup å jag skulle så stört gärna vilja fullfölja min grand slam... Problemet är att jag aldrig har fiskat gös... I Dalarna har vi en bra sjö som heter Amungen, den är känd för att hysa riktigt fina gösar! Så det är dit vi i Team Perax ska någon gång i sommar. Har läst på rätt mycket om gösfiske å sett en del dvd:er. Vi kommer satsa på vertical jigging och trolling under 36h! har ni några "säkra" kort när ni fiskar gös (4kg+)? Beten som man bara måste ha!? Å har NÅGON här bra kännedom om Amungen så SNÄLLA PM:a mig! LOVAR att inte röja ställena och garanterar 100% C&R!
Please help!

/Team Perax, Jon Persson

Starjonken
2010-07-07, 19:09
Kom igen nu hörrni! :) Såg förresten en himla bra gösdvd nyss, i senaste numret utav fiskebeber, den rekommenderar å de varmaste!

lagge
2010-07-11, 19:15
vet inenting om sjön.. men har ett par säkra kort i gösfisket.. nils master är riktigt duktiga på att locka dem fina. gösambulansen är ofta ett säkert drag.. prova att blya ner draget rätt bra.. jag själv blyar ner tills skymingen sen tar jag bort det och kör högt. fungerar ypperligt för mig.. stump jumper är ett riktigt bra drag om det är djup sjö.. stora jumpern drar ner på 8 meter.. lycka till

bättre en god trekant än en ond cirkel