handdator

Visa fullständig version : Fisket i strömaren

Von_märt
2010-07-30, 10:49
Hejsan.
Jag tänkte testa fisket i strömaren utanför tobo, jag har köpt fiskekort och har en liten båt jag tänkte använda.
funderar över ifall någon har ett tips på var på sjön det är bäst fiske.
har även hört att det planteras in regnbåge i sjön.
finns det något annat ställe att sjösätta båten än den allmänna stranden på sjöns södra ände?

Hustler
2010-08-04, 20:23
Hallå!! vem är du??

Jag fick min första fisk i strömaren. metade upp en liten brax från bryggan, 1992, 3 år gammal.

Nu på sommaren är det klappkasst fiske pga alla näckrosor, några regnbågar har jag inte sett senaste 5 åren... tror dom gått åt allihop.

I våras hade jag bra gäddfiske där med gädda över 5 kg varenda tur topp på 8,2 kg, sist jag var ute för ca en månad sen fick jag inte ett hugg på 7 timmars fiske...

Båten sjösätter du vid stranden i "Vibo" precis som du sa i sjöns södra ände...

Von_märt
2010-08-05, 11:27
Jag heter martin, bor i örbyhus.
Jag var förbi strömaren i helgen och kunde inte hitta många tecken på liv i den sjön från bryggan. det blir till att testa vidare med båt senare till hösten.
vad finns det för fisk där mer än gädda? är inte särskillt intresserad av gäddfiske.

Hustler
2010-08-05, 17:07
Bott där länge?

Jag har nästan bara fiskat gädda där men de fiskarter jag fått där förutom gädda är Abborre, Mört, Björkna, Braxen, Sutare, Snorgärs. Sen har det somsagt planterats in regnbåge förut och så har jag hört rykten om EN gös för ca 2 somrar sedan...

Von_märt
2010-08-05, 20:47
i örbyhus har jag bott 2 år.
hehe joo det står ju att det planteras in gös i fiskeguiden.
okej det kanske inte är så bra sjö som jag trott ändå, men jag ska nog testa lite mer framåt hösten.

Hustler
2010-08-06, 10:48
I fälaren finns det mkt abborre om det är inressant.

Von_märt
2010-08-06, 11:20
ja fälaren låter intressant, det är inte så långt dit heller.

Hustler
2010-08-07, 16:37
Tog en fin Abborre igår i strömaren när jag försökte meta gädda, 35 cm o riktigt bred över ryggen så de finns tydligen där också

Von_märt
2010-08-09, 12:45
Härligt, var på sjön tog du den? jag har fått en känsla av att fisket kan vara bra runt storön. stämmer det?

Hustler
2010-08-12, 11:56
Aldrig haft bra gäddfiske runt storön men det är ju möjligt att det finns mer av annan fisk där, vad har du tänkt fiska efter?

Von_märt
2010-08-12, 12:30
Jag tänkte fiska efter abborre.