Visa fullständig version : Strömmande vatten
snusdennis
2010-10-26, 12:23
Hej. Då dom sjöarna jag brukar flugfiska i har frusit till is så undrar jag om det finns något strömmande vatten som har öring och harr inom dalarna. högst 5mil från borlänge. Tack på förhand // Dennis
Guideline
2010-10-26, 23:03
Öring brukar det vara förbud på så här års men kolla med Lungsjöån och Borrsjöån om dom är öppna än.
Ligger i trakterna kring Bjursås, tror jag.
snusdennis
2010-10-27, 09:46
Tack för svaret. Att fiska i lungsjöån kostar 380kr och det har jag inte pengar till. Finns det något annat strömmande vatten? / Dennis
Västerdalälven vid Björbo, finns en fin ström som heter kärringforsen. Finns både fin öring och harr, men det är en "no kill" sträcka, så det blir inte fisk till middag om du åker dit.
Borlänge - Björbo. Körsträcka:50,1 km Restid ca:48 min
Ån mellan Pappersbruket och sjön Grycken i Grycksbo är "öppen" där brukar det alltid gå att lura någon öring!
Grycksbo fiskeklubb planterar ut Öring i Vippån (Ovanför bruket) denna öring brukar alltid simma ner och ställa sig i ån mellan bruket och grycken...Skulle säga att det finns nog rätt goda möjligheter att få fisk där då det nästan aldrig är någon som är där och fiskar!! Annars så har även vår flugfisketjärn släppt från is (Sättersbotjärn).. Se hemsida www.grycksbofiskeklubb.se