Visa fullständig version : C & r - och på vilka fiskar??
Vem här kör C & R rätt igenom på allt?? Och de som inte gör det, vilka fiskar tar ni hem?? Tar ni även hem en drömfisk??
Lite intressanta svar nu :asflabb2:
Är det gädda du tar upp??
ok, de gäddor som är så pass skadade tar jag också upp. Men än så länge har det bara behövt bli en enda. Tarmarna hängde ut ur magen på den
I de put & take dammar jag fiskar måste man ta upp sin fisk. Men den smakar bara sump :yiack:
C&R oftast. Utom om man skulle råka fiska båge nån gång. Ja eller betes fiske hehe.
Nån öring åker väll men hem ibland.
I P&T-sjöar tar man såklart hem fisken ! det är ju det som är meningen ! abborrar tar jag hem ett antal i 3-4hg klassen, mindre eller större åker i , abborre är så djävla gott !!!!! gädda blir2-3 per sommar.. runt 2kg.. till mat.. allt annat åker i, om det inte är bete då....
Originally posted by Ogge
jobigt?
Hehe, e du lika slö som jag :)
Jag tar upp gäddor som inte räddas kan (smågäddor som sväljer kan vara lite luriga). Ett knippe borrar får följa med ibland. Blank utsatt HÖ tar jag upp eftersom den är välsmakande.
//K
Kör ofta med c&r men matfisk är ju aldrig fel. Och får jag upp en rekordfisk så tar jag nog med den hem för att fota den ;)
Originally posted by yoxler
Kör ofta med c&r men matfisk är ju aldrig fel. Och får jag upp en rekordfisk så tar jag nog med den hem för att fota den ;)
Därför jag köpte digitalkamera så man slipper det :)
//K
Sturgeon
2002-12-14, 02:30
Originally posted by cico
Därför jag köpte digitalkamera så man slipper det :)
//K
Fel svar cico, du köpte den därför att du är en pervers typ som funderar på att ta porriga bilder på flickor på offentliga toaletter m.m.;)
Man kan ju undra vem som e pervers?! :oj:
Håller med er flesta. Jag tar också upp en del matgäddor per år. Och betesfisken till Deadbaitfisket och gäddmetet. Abborre tar jag bara upp de minsta exemplaren för att det inte ska bli ett tusenbröderbestånd där jag fiskar. Eftersom det är ganska små Dammar/sjöar så är det lätt hänt att det händer.
:pissa1:
Till NEO:jag menade att Mr.Dna sa att fisken bara smakade slump vilket inte låter alltför gott darför så skulle jag tycka att det skulle vara JA lite jobigt:).Cico;fast jag lovar dig att jag är minst lika slö som du!:) :sol: :)
Majakovskij
2002-12-14, 22:04
Jag sätter även i regnbåge. Ni sätter inte i regnbågen för priset? Då ska man inte räkna ut vad fiskekort,boende o sånt kostar i laxälvarna..
Kör c&r på gädda.. men tar upp stora borrar och någon enstaka gös då och då! =)
härligt att bumpa en 6 år gammal tråd :p