handdator

Visa fullständig version : Någon bilmek på fiskesnack?

stefan
2002-12-13, 17:42
Min kära vovlo har lagt av, någon kunnig om bilar här?

Sturgeon
2002-12-13, 18:39
Originally posted by stefan

Skriv vad problemet gäller, så kanske;)

stefan
2002-12-13, 22:44
Originally posted by Sturgeon

Skriv vad problemet gäller, så kanske;)

Den la bara av när jag var ute och körde, den går igång a 10-15 sek på tomgång (lugn och jämn) men gasar jag så dör den bara. det är en volvo 745 med B230F. Har bytt bränslepumprelä samt tändningsmodul.
Är lite inne på att det kan vara främre bensinpump som rasat, hör den bakre som sitter i tanken när jag vrider på startnyckeln men den främre är helt tyst. Bor uppe i Östersund så möjligheten att det är en ispropp någonstans finns, men med dagen bensin ska man slippa proppar utan att använda tillsatser.
Volvo vill ha 2000 kr bara för att ta reda på vad felet är:mad:

Stizo
2002-12-13, 23:35

Den la bara av när jag var ute och körde, den går igång a 10-15 sek på tomgång (lugn och jämn) men gasar jag så dör den bara. det är en volvo 745 med B230F. Har bytt bränslepumprelä samt tändningsmodul.
Är lite inne på att det kan vara främre bensinpump som rasat, hör den bakre som sitter i tanken när jag vrider på startnyckeln men den främre är helt tyst. Bor uppe i Östersund så möjligheten att det är en ispropp någonstans finns, men med dagen bensin ska man slippa proppar utan att använda tillsatser.
Volvo vill ha 2000 kr bara för att ta reda på vad felet är:mad:

Vilka svin! :fuckoff2:

cico
2002-12-14, 01:27

Testa att fråga i Teknikforumet på http://forum.zatzy.com/

//K

Bergman
2002-12-14, 08:56
Håller med Cico ... nån på Zatzy sitter garanterat på svaret. :)