handdator

Visa fullständig version : Lyngen eller karlsöy

kingfisher
2004-05-12, 14:02
skall om ett par veckor dra i väg till Lyngen Ligger ca 9 mil norr om tromsö.
Vi skulle igentligen åkt till midnattsol på Andörja men fick förra veckan reda på att dom har kursat. så vi skall åka till Lyngen i stället. det ligger en liten bit i från Karlsöy.
Så jag undrar om det är någon som har varit där och vill dela med sig av lite tipps!

Tack på förhand
Robert

BBRF
2004-05-12, 15:55
Såg en artikel om Lyngen i Fj för ett tag sedan, fisket verkade sådär. Varför inte prova Vannöya istället?

kingfisher
2004-05-12, 17:26
Det är svårt att hitta något ställe för 42 man på bara tre veckors varsel. vilket nr var det jag har alla i år och jag har inte sett något om lyngen

BBRF
2004-05-12, 17:53
Kommer inte ihåg exakt nummer, det var max 1 år sedan. En del stor torsk och kolja kan det nog finnas.......Annars verkar Kabelvåg i Lofoten intressant för stor havskatt nu.

Norden
2004-05-13, 16:21
Har varit dit en gång i slutet av september. Kallt.. Fick mycket fisk men inte något märkvärdigt. Största torsken 7kg. Fick en havskatt på 4kg och en rödspätta på drygt 2kg som högg på havskattsgrejerna. Vet inte vart den större fisken är i fjorden men den kan nog finnas.

kingfisher
2004-05-13, 18:40
var bodde du då?
vi bor på ett nyöppnat ställe som ligger på spetsen så det är max 15 distans till vannöya

BBRF
2004-05-13, 19:26
Originally posted by Norden
Har varit dit en gång i slutet av september. Kallt.. Fick mycket fisk men inte något märkvärdigt. Största torsken 7kg. Fick en havskatt på 4kg och en rödspätta på drygt 2kg som högg på havskattsgrejerna. Vet inte vart den större fisken är i fjorden men den kan nog finnas.

Slutet på september? Det var strongt gjort, så långt upp......Rödspätta på 2 kilo är ju fin fisk. Ser att det finns intressanta djupbottnar vid lyngen också.

Wrasse
2004-05-13, 21:54
Om jag inte minns fel ligger det ett par rejält häftiga torskgrund ca 40 distans utanför vannøya.

Norden
2004-06-01, 01:59
Var till Lyngen några dagar nu igen. Blåste lite för hårt egentligen men vi körde på. Bra kattfiske, riktigt bra faktiskt även om dom största klev av som vanligt. Fiskade inte mycket torsk den här gången men ett tyskt fisketeam fick fisk på runt 15kg varje dag. Fick ett par fina lubbar också.

Norden
2004-06-01, 21:00
kingfisher: Bodde i en kompis kompis vänners stuga. Men det finns stugor och båtar att hyra i Manndalen/Lökvoll. Helt ok båtar och stugor för fiske

BBRF
2004-06-01, 22:56
Hur stora katter och lubbar fick ni?

Norden
2004-06-02, 01:16
Några katter runt femkilosstrecket och flera på 3-4kg. Största lubben var på knappt sex kilo. Inte så imponerande i vissa kretsar kanske men det duger åt mig :)