handdator

Visa fullständig version : Fiskevatten kring Uppsala?

solstace
2004-05-18, 13:25
Det är så att jag ska bli fattig student och flytta från Stockholm till Uppsala i sommar/höst. Även om jag kommer bli fattig så är ju fiske alltid nr 1 men de vatten jag fiskar i nu ligger i Stockholmstrakten, undantaget fjällvatten och långväga resor givetvis.

Skulle gärna vilja ha tips på fiskevatten för gädda, gös, borre och båge i Uppsalas närhet. Fiskar fluga, spinn, jerk och mete. Även andra intressanta vatten får ni så gärna tipsa om.

Finns det kanske nån vettig fiskeklubb i Uppsala?

Har bil bör kanske tilläggas.

Tacksam för svar

Stizo
2004-05-18, 13:41
Ta en titt här! Det kanske är någonting?

http://upplandsff.org/start/

bibl
2004-05-18, 14:05
Som boende i Uppsala (som för övrigt är 5/7 delar av teamets utgångspunkt) så får jag tillstå att ur fiske synpunkt är den här staden en öken! Det är klart att det finns en massa fiskevatten, Fyrisån ger varje år brax upp till 3kg och mört i kilosklassen. Ekoln (norra delen av mälaren) ger Gös på upp till 6-8kg, Asp, Gädda, Abborre osv. Närmsta fettfenefiske är Älvkarleby, Gysinge eller Tyttbo om du inte väljer att åka till Örsjön eller Fyrväpplingen. Det mesta finns helt enkelt MEN det är f-n inte lätt att hitta de bra ställena och jag har efter att i ett par år fiskat aktivt med Norra Mälare / Ekoln som hemmavatten fortfarande inte blivit klok på hur f-n man ska bära sig åt....

solstace
2004-05-18, 19:14
Låter inte lovande det, öken alltså.

Får väl fortsätta valfärda hemåt stockholmstrakten där man har koll på hotspots och en och en annan stor firre.