handdator

Visa fullständig version : Fiska Benlöja!

meesi
2011-01-21, 21:41
Hej!

Är snart redo för fiske och trolling-säsongen som förhoppningsvis kan hålla på över nästa vinter!!
lusläser allt just nu och fastnade för en artikel om benlöja till trollingfisket.
finns det några bra platser här i närke att fiska dessa guldklimpar?
Vad angnar man den mickroskåpiska kroken med?
30% saltlösning står det, menar dom att man ska ha i en del salt på tre delar vatten?
Mvh Patrik

Mikko
2011-02-01, 20:42
Sandvik, avern. Gå längst ut på bryggan och kasta i en näve ströbröd så ska du se att det kokar av löja. Brukar meta på mask. Brukar inte va nått problem att fixa ett hundratal på några timmar.

Träben
2011-02-02, 21:25
Hej!
30% saltlösning står det, menar dom att man ska ha i en del salt på tre delar vatten?
Mvh Patrik

Om du blandar så får du en 25-procentig saltlösning, dvs 1/4 salt. För att få 30% salt i lösningen ska du ha tre delar salt till sju delar vatten. Vet inte om det spelar så stor roll iofs om du har 25% eller 30%

meesi
2011-02-21, 21:04
Hej! He he matte är inte min stora sida(ljushuvud)
Tack mikko för alla tips jag fått av dig, hoppas vi ses på sjön i sommar. Lägger du i båten vid sandvik oxå? eller har du någon annat ställe runt avern?

Mikko
2011-02-27, 21:59
Har tyvär knappt fiskat i avern, ska se om det kan bli lite mer nu i år när jag har en liten vertikalbåt, Blir nog hälgenäs för min del, så satans brant ramp i sandvik. Tror jag kommer lägga lite krut på VJ i storsjön i sommar, och givetsvis se om vi kan försvara göskung tronen i sottern ;).