Visa fullständig version : Fiske-Feber 1/2011 - i butik nu!
Mikael Johansson
2011-02-11, 09:05
http://www.fiske-feber.se/pic/cover/_Omslag12011.jpg
Ur innehållet:
Gösexperternas ismetetips - Tre rutinerade gösentusiaster delar med sig av erfarenheter och tips.
Salt isfiske i Gullmarn - Ett spännande vinterfiske som innehåller fantastiska miljöer och udda arter.
Storfiskregistreringen fyller 40 år! - Läs om hur allt började och vad som har hänt under åren som gått.
Prylguiden - Vi hjälper dig att välja mössa och vantar för blött och kylslaget fiske.
Jakten på världens största torskar - Förra vintern fångades fler stortorskar än någonsin tidigare utanför Söröya.
Tubens supervippa - Torbjörn ”Tuben” Persson visar hur du gör en suverän vippa till ismete.
6 giftiga göstackel - Lär dig att tillverka effektiva tackel som triggar den nyckfulla vintergösen.
Oväder, sillmos & storgäddor - Döda betesfiskar och doftspridande mäskning lockar fram storgäddan.
Läs mer och provbläddra i utgåvan på www.fiske-feber.se
Helt utan konkurrens bland fisketidningar. Det märks att medarbetarna inte somnat in utan brinner för att vidareutveckla sitt eget fiske och olika metoder.
Bra tidning. Dock finns det 2 negativa saker med den:
1) För dyr
2) För få sidor, läser ut den på 20 min.
I förre numret av fiske-feber (nr 7 2010) så står det att det i nr 1/2011 skall vara ett "Test av värstingrullar" där ni testar riktigt grymma multirullar. Jag har bläddrat igenom det nya numret (1/2011) på er websida, men kan inte hitta artikeln/testet.
Blev det inget av den artikeln, eller kommer den i ett framtida nummer?
Mattias.*A
2011-02-12, 21:18
Någon som vet vart John Zafarad tagit vägen? Gillade verkligen hans reportage.
Mikael Johansson
2011-02-14, 21:31
I förre numret av fiske-feber (nr 7 2010) så står det att det i nr 1/2011 skall vara ett "Test av värstingrullar" där ni testar riktigt grymma multirullar. Jag har bläddrat igenom det nya numret (1/2011) på er websida, men kan inte hitta artikeln/testet.
Blev det inget av den artikeln, eller kommer den i ett framtida nummer?
Vi har en notis om att den uteblev på grund av den tidiga och hårda vintern: "Fotnot: På grund av den ovanligt tidiga och kalla vintern har vi tyvärr inte kunnat genomföra det utlovade testet av multirullar.Vi återkommer med denna test så snart väderläget medger."
Mikael Johansson
2011-02-14, 21:36
Riktigt bra denna gång!
Vi tackar!
Mikael Johansson
2011-02-14, 21:38
Bra tidning. Dock finns det 2 negativa saker med den:
1) För dyr
2) För få sidor, läser ut den på 20 min.
Tyvärr finns det något så tråkigt som ekonomi, men vi hoppas du inte bara kollar på bilderna då en korrekturläsning tar mer än 20 minuter ;)
Mikael Johansson
2011-02-14, 21:43
Helt utan konkurrens bland fisketidningar. Det märks att medarbetarna inte somnat in utan brinner för att vidareutveckla sitt eget fiske och olika metoder.
Vi bockar och bugar! Jo, medarbetarna är helt klart drabbade av fiskefeber. På gott och ont, ibland är det ett under att vi får ihop ett nummer pga att alla är ute och fiskar :)
Mikael Johansson
2011-02-14, 21:46
Någon som vet vart John Zafarad tagit vägen? Gillade verkligen hans reportage.
Kul att du gillar Johns reportage. Han återkommer bl a i nästa utgåva av Predator och framöver.
Da_Moose
2011-02-14, 21:56
Fiskefeber är ju helt klart tidningen som håller högst klass på t.ex. bildmaterialet, många bilder är riktigt genomtänkta och det är sällan några hafsverk där man slängt upp kameran ur fickan utan att tänka på slutresultatet. Sen, som tidigare nämnts, så är det verkligen personer som brinner för "arbetet" som skriver i tidningen.
Keep up the good work!
Jag tycker helt klart att Fiske Feber är bästa tidningen i Sverige.
Tycker även att John är klockren att lyssna på i DVD filmerna som följer med!
Är även kul att se Jörgen in action då jag har en hel del "äldre" fisketidningar liggandes (-90 talet) och där var Jörgen ofta med i div reportage.. Bla från Lödde Å som är klockrent !
Da_Moose
2011-02-14, 22:10
Jo, Jörgen har man ju sett i Fiskejournalen med både det ena och det andra gäddmonstret i famnen. Lite lagom jätteavundsjuk minns jag att man var när man läste det i tonåren.