Visa fullständig version : 14 pannors
En skön och kort 113 cm pike på 14,5 kilo för några timmar sedan. Vad väger en sådan vid 130 cm....???? Huvaligen...
Finns lite mer bilder på hemsidan- (följ länken nedan)
GäddJävel
2004-05-22, 22:43
Skapligt fläskberg. Grattis. :)
Magnifikt, slitet lönar sig, JÄTTEGRATTIS!!!!
Askungen
2004-05-22, 22:48
Den var inte illa.
Mikespike82
2004-05-22, 22:49
Grattis grattis till en otroligt fet madame :)
Shit pommfritt!!! Den va då inte lite tjock, har de inte lekt i fryken ännu?? (antar att den är från fryken). Eller har den mumsat båge för att få den enorma buken. Verkar onekligen vara potensial för rediga suggor i det vattnet och håller med om att man skulle vilja skåda en 130cm i dem proportionerna.
Jimmy-speed
2004-05-22, 23:05
Grymt snyggt tecknad måste jag säga!
Tackar!!!
Visst är det en "frykis". Alla andra pikes vi fångat sista veckorna har lekt så det handlar nog om en sund diet :-). Men iofs finns det alltid eftersläntare som leker sent. Men denna fisk har lite mer än så. Den är riktigt "flötig" och fet över hela kroppen. :)
Ramon Dekker
2004-05-22, 23:33
Jag lyfter på hatten och gratulerar!
mvh
//micke
Ja du Danne! På det kortet var inte du snyggast men kanske gladast! :)
Betet var en..?
Jääävligt grym teckning den hade. Grattis!
DannyStock
2004-05-23, 00:17
Härlig fisk. Grattis!
GRATTIS!!!! Den kommer ju iaf jag att drömma om inatt =) Vilket fint exemplar!
BeBest: Ett av favorit-essen (S) : Sliver, hemmålad förstås. Dagens bete överhuvudtaget. Stod för drygt hälften av fångsten.
Ruggigt fin gädda Danne! Stort grattis!
Originally posted by Danne
Ett av favorit-essen (S) : Sliver, hemmålad förstås. Dagens bete överhuvudtaget. Stod för drygt hälften av fångsten. Egen färgsättning gör ju framgången så mycket större! Grattis! Måste bara ta en kik på den fryksdalstösen igen! :)
Vacker gädda, det finns nog många potentiella storgäddesjöar i närheten av oss "fiskesnackare" , ibland stirrar man sig blind på kändisvatten, tänk bara på alla norrlandsvatten...uj uj!
Originally posted by Krokko
Vacker gädda, det finns nog många potentiella storgäddesjöar i närheten av oss "fiskesnackare" , ibland stirrar man sig blind på kändisvatten, tänk bara på alla norrlandsvatten...uj uj!
Fryken är väl inte direkt okänd men men.
Hursomhelst grymm gädda! Är den teckningen vanlig uppe hos er?
//K
Rent generellt eller i Fryken? I Fryken finns i huvudsak 3 teckningar. Svart slanka pikes, grön-gula grundvattenspikes samt grön-svarta skönheter. Allt beroende på föda, biotop samt livsbetingelser. Alla större gäddor har den sistnämnda teckningen. De 2 förstnämnda väger sällan över 10 kg.
grattis till en underbar gädda
Originally posted by Danne
Rent generellt eller i Fryken? I Fryken finns i huvudsak 3 teckningar. Svart slanka pikes, grön-gula grundvattenspikes samt grön-svarta skönheter. Allt beroende på föda, biotop samt livsbetingelser. Alla större gäddor har den sistnämnda teckningen. De 2 förstnämnda väger sällan över 10 kg.
Grattis till ännu en 14+ !! Ni har ju lite vana på dem. Hur många har det blivit så här långt? Gissar att det bränns lite att inte ha klubbrekordet med ert facit. Kanske en bra sporre....
Sliver, hemmålad! Hm,hm,hm, Kan nog gissa vilka färger det är!
Än en gång grattis och lycka till med jakten på klubbrekordet.
Vänern blåste bort denna helg för oss.
Bara att gratulera till en fin fångst ! På frågan om den var olekt eller ej så kan jag tillägga att jag i onsdags (19/5) krokade en fin gädda i Sthlm:s skärgård i 10-kilosklassen som ännu ej hade lekt.Helt ovanligt med "eftersläntare" är det inte men nu börjar det bli riktigt sent för romstinna gäddor.Btw så högg den på en Jeppan-jerk i sv/fluorött.Halvtaskig bild finns på "finafisken.net"
// Jeppan
Originally posted by Linålen
Grattis till ännu en 14+ !! Ni har ju lite vana på dem. Hur många har det blivit så här långt? Gissar att det bränns lite att inte ha klubbrekordet med ert facit. Kanske en bra sporre....
Sliver, hemmålad! Hm,hm,hm, Kan nog gissa vilka färger det är!
Än en gång grattis och lycka till med jakten på klubbrekordet.
Vänern blåste bort denna helg för oss.
Tre stycken 14+ sedan i höstas har vi hunnit med. Laxfisket i Vänern får nog stå tillbaks lite i år till förmån för gäddfisket. Klubbrekordet måste hem igen!:hoppa:
Har det börjat lossna på Vänern ännu? Sämre vårfiske än i år får man leta efter. Kanske bättre att dra stäven mot gösarna istället snart?
Otroligt läcker fisk, grymt snyggt tecknad! Att ens få se en sån fin fisk är få förunnat! Lite annat det än mitt rekord! :D
pepp-robert
2004-05-28, 00:49
Konstnärlig skönhet! Vilken täckning (graTz!)!