Visa fullständig version : Flugfiske set för nybörjare köpes snarast
Jag e intresserad av att köpa ett bra nybörjar set flugfiske för en rätt bra summa mellan 1000 -1700.
Tack på förhand för alla svar.
Jag råka lägga in en annan annons med samma text när jag inte var inloggad.
Hej! Kul att du fått upp ögonen för den ädla konsten :)
Både Loop och Vision har skapliga "nybörjarset" för 1400-1500:-.
Om jag vore du så skulle jag vänta tills jag kunde lägga ut 2300:-. Det är nämligen vad Capricorn ( http://www.capricorn.se/3zone_kit_form.html ) tar för ett Vision 3Zone-set i klass 5 eller 6. Det spöt kan du fiska med länge om du siktar på harr, öring, röding eller regnbåge.
pepp-robert
2004-05-25, 13:54
Jag ställer mig tvekssam till tredelade spön (dock rätt mkt utan att ha något att bygga på). Blir de inte lite styva, eller kanske får skum aktion?
Pepp-Robert:
Med dagens teknik och material märker du minimal skillnad på ett 2 eller 5 delat spö...
Jag kan varmt rekomendera Vision Intro eller Loop Adventure! Har fiskat mycket med båda och båda setten är skyldiga till mitt nu grava flugfikeberoeende! Jag bytte upp mig ganska snart men d var INTE pga att d va kassa prylar utan snarare för att jag hade ekonomi att göra d! ;-)
Tycker du ska skaffa ett spö med minst 3 delar, eftersom det är mycke bekvämare att transportera.
Håller med övriga här om att titta på Vision eller Loop
Vision 3Zone spön är väldigt prisvärda enligt mig
Jag har 2 st 4-delade flugspön, funkar kanon, har även 2-delat, antalet delar i ett spö idag är inga problem.
Kan också rekomendera loop/vision.
Jag har testat något loomisspö som fanns i 2 respektive 4delat och den 4delade var mjukare så att det blir styvare pga fler delar stämmer inte.
pepp-robert
2004-05-27, 09:33
Okay, jag backar.
:-)