Visa fullständig version : Mörtstuga
Polarn vittjade mörtstugan ikväll;Ingen mört men väl en lake på ca 2 kilo.Ur svaljet på laken tittade däremot en mört fram.Kan det vara så att lakens närvaro hållit mörten borta från ett "garanterat" säkert mörtställe?Nåväl, laken är inte kvar längre.
Så nu äre bara å hålla tummarna på att mörtarna vågar sig in i stugan.
Annars blire inget ismete imorrn :(
förresten Gott nytt år & skit fiske år 2003
Majakovskij
2002-12-28, 21:50
Hade jag varit en mört hade inte jag simmat in till laken
På vilket djup lade du den? Mäsk?
Den ligger vid en silo på typ 8meter.
Med havregrynsgröt med anis i som mäsk,men det verkar ju funka bäst på lake :)
Det stället där du har mört låter precis som skattkärrsviken i karlstad
Kråkskrälle!
Du har mail.
//S
..och för övrigt så ljuger nog Kråkan om sina rekordfiskar.Säkert.;)
//S
tim, antagligen simmade inte mörten in till laken, utan laken in till mörten !
99 procent att mörten simma in till Laken
Jag har hört flera som har råkat ut för samma sak som du. Dom har kollat som att dom skulle ha mört till fisket dagen därpå sen är dom kom dagen efter fanns det nästan ingen mört kvar och en stor fet lake i mitten på mörtstugan!
ogge; hur tusan är du så säker på det ?
det skulle vara samma sak som om den skulle simma till en gädda.föresten inte säker 99 faktiskt!
va ???????? jag vet att det är ungefär samma sak som att den skulle simma in till en gädda, men varför skulle en mört vilja simma in till en gädda ???????? mörtar brukar bli skrajja bara gäddor är nära ju !!!!!! om en gädda slåss vilt för att komma ut ur en bur, tror du att en mört skulle simma in dit ?????? det e ju som om du skulle gå in i en bur med ett rasande hungrigt lejon !!!!!!! varför skulle du göra det ?