Visa fullständig version : Gummibåt
Hej.
Någon som har erfarenhet av gummibåtar? Funderar lite på att köpa en beg. gummibåt max 20-25.000 inkl. motor. Verkar rätt smidigt att förvara/transportera. Tips om märke, storlek, motor m.m?
Vi har en stor gummibåt (rib). Ca 6 m lång 5o hk yamaha. Det är väl inge nsådan du tänker dig.
I så fall beror det nog på priset. Vad skulle den kosta begagnad på ett ungefär?
Originally posted by JD
Hej.
Någon som har erfarenhet av gummibåtar? Funderar lite på att köpa en beg. gummibåt max 20-25.000 inkl. motor. Verkar rätt smidigt att förvara/transportera. Tips om märke, storlek, motor m.m?
Har du nån bild på vad du tänkt dig? Jag går också i båtköpstankar men det lutar väl åt nån plastbåt.
Vart är bäst att kolla anonnser? Tycker det finns så lite privatannonser på nätet.
//K
www.batborsen.com
www.blocket.se
.. en båt i den stilen jag hade tänkt mig. Bilden hittade jag på http://www.skeppshandel.se någonstans. Där finns en del info om gummibåtar. Har sett annonser med mindre gummibåtar för ca 10-15000 utan motor. Ska köpa bil och min sambo har gått med på att också köpa en båt. :sol: Ger helt nya fiskemöjligheter.
Ha det.
P.S. De har en artikel om "Portabåtar" i Fiske för alla nummer 8 2002. D.S
P.S. II Lime: Nej, det är inte alls den prisklassen jag hade tänkt mig. Max 25000. D.S.
Originally posted by JD
Nej, det är inte alls den prisklassen jag hade tänkt mig. Max 25000.
I den prisklassen kan du ju hittar nån mindra öppen plastbåt på trailer med nån snurra. Hittar mig själv i det segmentet också.
//K
Jo, det är klart. Men då krävs det någonstans att förvara den. Vi bor i lgh och det vore smidigare med gummibåt.
...på en gummibåt. kollat lite på beg. sett ett flertal under 10 000 kr. drygt 3 meter är nog lagom tror jag.
perfekt att lägga på biltaket och åka ut å mysfiska på småsjöar å tjärnar som man aldrig skulle åka till annars.
har en 4 hästars snurra som bara ligger å skräpar. måste ju ha en båt till stackars ensamma motorn;)
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.