Visa fullständig version : Film: Braxfiske i Svartån 2004
Äntligen lägger jag ut min första film här på Fiskesnack!
Jag har lite erfarenhet av filmklippning, brukar lägga ut rallyfilmer från SM rallyn och Svenska VM Rallyt på Sportbilen.se. Mattias (Mattis) har också hjälpt till med klippning och tips.
Det är en film från Svartån i slutet av Maj (20 till 21). Då vi, Niklas och Mattias, la ett kvällspass och ett morgonpass på en liten bit av Svartån mitt ute på Östgötaslätten. Mest braxar fick glida över håvgarnet, men även en sutare. Braxarna låg på en storlek runt 2 kg, men med en topp på hela 3025 g och minsta på 1850 g.
Filmen är drygt 6 min lång och välklippt. (Från 20 minuter grovmaterial). Formatet är WMV (spelas i Windows Media Player).
Storleken är 57,9 MB.
Tack till Bergman för webbutrymme.
Se och njut!
http://www.fiskesnack.com/2004-06-14_braxfiske_svartan_maj_2004.wmv
http://www.fiskesnack.com/fotogalleri/images/1206-354733149-Svartaan_2004_kollage.jpg
Fredde_89
2004-06-14, 19:26
Ser fram mot det, men nu får ni skynda er om ni ska hinna lägga upp den innan fotbollen börjar...
GO GO Henke och Sverige
Japp, ser fram mot en film med slempellarna (inget ont menat men de är ganska gäggiga).
Nu väntar vi bara på att Bergman får tid att länka filmen.
Heje Sverige !!!!!
Nu ligger länken till filmen i orginalposten här ovan. :)
Jäkligt nice film må jag säga !
Tack för hjälpen Bergman!
Hoppas ni gillar den.
I höst ska jag nog klippa ihop ismete materialet från i vintras, men innan dess blir det nog en massa sutarfiske och annat mete. Kanske lite popperfiske efter abborre och gädda, vilket är ganska dramatiskt.
esox_lucius
2004-06-14, 20:25
Bra film! Ser fram emot popperfiske sen!
BRA JOBBAT!!! Skön film... Kul att se lite seriöst mete i rörliga bilder, keep up the exellent work!!
DannyStock
2004-06-14, 21:29
Härlig film. Bra jobbat grabbar!
SpecimenHunter_Rasmus
2004-06-14, 22:19
Det var verkligen en bra film! Väntar spänt på mera :P
Bra jobbat boys! Hoppas det kommer mera.
krille k 2
2004-06-15, 09:46
Fan va bra film! Bästa jag sett på länge!
El Crapone
2004-06-15, 10:33
Mycket trevlig film!
Hade dock blivit lite mer intressant och rolig om den skulle varit lite mer informativ och tog upp saker som, vilket bete ni använde? Mäskade ni? med vad?
Tackar så mycket för en bra film!
carpfenmazter
2004-06-15, 14:19
Snyggt klippt grabbar! Jag tog ju min färna på 2,775 från bryggan till höger om där ni satt.. fiskade utanför busken på udden. Den "viken" där ni satt kändes alldeles för mycket braxen;) Iofs fick jag och Mika braxen stup i kvarten också.. Fy fan vilken pina när man fiskar sarv.
Man tackar man tackar, vi funderar på nästa projekt.
El Crapone: Ja, det tänkte jag inte så mycket på. Egentligen ska man ju snacka lite också och förklara hur och var, men det blir mest löjliga kommentarer.
Carpfenmazter: Jo, Anders Rockler nämnde din fisk. Ja det var konstigt att bara braxarna var framme, vi fick nog bara två små mörtar och en liten färna på nästan 3 hg! :D
Bra fart där! Laddade filmen med 1100 kB/s :)
Härlig film!!! Mer film åt oss på FS!
Martin Bergman
2004-07-11, 10:11
bra film :D
etuna_alex
2004-07-11, 14:16
trevlig film!=)
Drar hem den så ska vi få se om vi får se några dasslock..
OT: Är du en i gänget som har hand om sportbilen.se eller kan vem som helst lägga upp filmer där?
helt ok film,, ska bli intresant att se lite is mete,,
SharperCarper
2004-07-27, 16:45
Kul film killar! :)
riktigt najs film, fan va sugen man blir på vårfisket :)
Trevlig film att plocka fram i vinter när man längtar till våren. :)