handdator

Visa fullständig version : Börjar längta till våren

stefan
2003-01-03, 19:10
Snart är det dags för lite isfiske efter öring, röding samt r-båge. Känns än så länge för kallt, mellan 20-25 grader. Så nu jag börjar längta efter vårfisket.
Men man kan alltid trotsa kylan och ge sig ut, det kan ge utdelning. Kolla in länken här under, tagen i kalla Jämtland.

http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=73433&avdelning_1=121&avdelning_2=152

Bergman
2003-01-04, 01:32
Mmm vem fasen längtar inte till våren ... alldeles för kallt nu. Jag och några polare funderar på att isfiska lite gädda här framöver ... förhoppningsvis kan det bli lite fina bilder då också. Vi har ju aldrig gjort det förut iofs så nån gädda räknar vi inte med ... ;)

Stizo
2003-01-04, 01:37
Originally posted by Bergman
Mmm vem fasen längtar inte till våren ... alldeles för kallt nu. Jag och några polare funderar på att isfiska lite gädda här framöver ... förhoppningsvis kan det bli lite fina bilder då också. Vi har ju aldrig gjort det förut iofs så nån gädda räknar vi inte med ... ;)

Vad roligt Bergamn... Som sagt det är himla kallt just nu. Tror det är runt - 18 grader här!

Bergman om du är nybörjare på Ismete så kan jag rekommendera en bok som heter Modernt Ismete. Där får man mycket med bra tips...

Har tyvärr ej någon egen exemplar men har funderat på att skaffa ett.

Det är bra att du tänker ta lite bilder. Det gillar jag!!! :D

Fire Tiger
2003-01-04, 05:16
Här är det sommar året om! 20 grader och sol! :) :sol:

Daaz
2003-01-04, 10:43
Jag vill också ha vår! :sol:
isfiske är inte min melodi... har visserligen inte pimplat mera än 2-3ggr i livet, å nån fisk fick ja ikke

Kiwi
2003-01-04, 11:54
jag längtar till våren helt klart så jag kan börja fluga Gädda!:headbang: