Visa fullständig version : Var fiska gädda runt Kalmar??
Hej, ska åka ner och hälsa på en kompis som nyligen flyttat till Kalmar om ett par veckor och vi hade tänkt fiska i Simmern, men nu när jag ringde dit för att höra om priser för båtuthyrning så visade det sig att de inte hyr ut båtar annat än till personer som hyr stugor.
Så var kan man åka och hyra båt samt fiska gädda i närheten av kalmar?
Tack
Alexander
Har googlat och hittade Ödevaten, någon som har erfarenhet av fisket där?
vljungar
2011-09-03, 11:25
tjena! bor i kalmar..
Fisket runt om kalmar är galant på borre å gädda, skriv ett pm så ska jag berätta mer! du kan kanske även hänga på oss ut!
mvh
Nä ödevata suger små gäddor o borrar. Bra uthyrning av båtar dock.
Vad rekommenderar du istället? Har inte hittat något om båtuthyrning i kalmar sund så jag antar att det inte finns?
I fredags fiskade vi i sjön Törn i ca 5 timmar, hyrde båt med elmotor och åkte runt överallt där det såg intressant ut, inte ett napp eller ens ett enda plask på hela fisketuren.
Lite trist var det allt.
Var o fiskade i ödevata för några veckor sen, hyrde en båt och var ute från morgon till kväll. fick 1 gädda på knappt 1kg o inte mer.
Ska ner till kalmar 9:e april för att kolla på Kalmar ff - AIK, tänkte försöka klämma in lite fiske då med.
Så jag bumpar här och hoppas att någon kan komma med några bra tips på var tre killar kan ta vägen om de vill fiska gädda i mitten av april runt kalmar, gärna från hyrbåt.
Det blir inte Törn igen iaf.
Åarna brukar hysa om stor gädda runt april då det är förbjudet att fiska abborre/gädda i Kalmarsund.
Ett dagskort i Hossmo, 1 mil nedanför Kalmar tror jag kan kosta runt en 50-lapp. Bra fiske med hög medelvikt där..