Visa fullständig version : Pimpelborrar...
Sturgeon
2003-01-05, 19:03
Var ute idag på Mjörn.
Väder: - 10-12 grader, vind 10 m/s, mulet, kom en dm snö under tiden vi fiskade, kortfattat ganska ruggigt väder.
Fisket ville inte lossna, till slut vann jag med en 2 kilos gädda och 7 borrar (största 750 g, 4 över 500 g), 18 pers. deltog, vilket renderade mig 180 kronor.
Väldigt trevligt var det, fått namnet "Camparen" eftersom jag insisterar på att släpa med en campingstol vid isfiskena.:)
På vägen hem (liten skogsväg) mötes jag jag och min samåkningspartner av en gammal kärring som satt och gjorde sina behov mitt i vägen, allt vi såg var en blekfet röv och lite "mangroverskog" innan hon tittade upp.:wow1:
En liten bild på största
Sturgeon
2003-01-05, 19:22
Originally posted by Ogge
SNyggt Sturgeon vad vägde den och vad tog den på?.föresten;menar du alvar satt det en käring på vägen och "sket"?
Står i texten, balansare "papegoja" och ja hon gjorde ifrån sig på vägen, brrrrrr.
fyfan vad skabbigt.... men en fin borre:) i det perspektivet skulle den jag nästan tro på dig om du sa att den vägde över 1 kg... fast sen skulle jag nog bli lite tveksam, greppet är inte så stabilt...
Fire Tiger
2003-01-05, 20:09
Fin borre som du tog i mjörn, bor nära hmmmmm var fick du den? Kan inget om isfiske men jag har köpt en rapala vertikal jigging ska kanske ta och testa den i sävelången, om man vågar sig ut... :skaka:
Najs.. själv föredrar jag nog fiske på öppet vatten =)
Nån som vet om vättern har lagt sig ?
för de är så förbannat kallt här..
brukar bli de när vänern och vättern lägger sig:headbang:
scanvrak
2003-01-05, 21:16
Ingen bild på kärringen?
Fire Tiger
2003-01-05, 21:21
Skulle det vara något att fota tycker du... hmmmmm :skaka: :nej: :sprit:
Originally posted by scanvrak
Ingen bild på kärringen?
UUUUUuuscchh! Pervo! :oj:
Originally posted by Sturgeon
Var ute idag på Mjörn.
Väder: - 10-12 grader, vind 10 m/s, mulet, kom en dm snö under tiden vi fiskade, kortfattat ganska ruggigt väder.
Fisket ville inte lossna, till slut vann jag med en 2 kilos gädda och 7 borrar (största 750 g, 4 över 500 g), 18 pers. deltog, vilket renderade mig 180 kronor.
Väldigt trevligt var det, fått namnet "Camparen" eftersom jag insisterar på att släpa med en campingstol vid isfiskena.:)
På vägen hem (liten skogsväg) mötes jag jag och min samåkningspartner av en gammal kärring som satt och gjorde sina behov mitt i vägen, allt vi såg var en blekfet röv och lite "mangroverskog" innan hon tittade upp.:wow1:
En liten bild på största
Hehe! Måste ha varit kallt som fan! Du ser lite röd ut på kinderna... Jag och en vän skulle ut idag men det var nästan -20 grader här så vi hoppade över denna runda!
Fire Tiger
2003-01-06, 04:31
Det är väll alldrig för kallt för en sann sportfiskare...
Bara skoja!
Ett bra ordspråk: Det finns inga dåliga fiskeväder bara dåliga fiskekläder... hehe :wow1:
Originally posted by Sturgeon
Stolar är underskattade (eller är jag bara slö?). Dock funkar de tyvärr inte vid gäddspinn även om Team Saida pushade för ovanstående när det begav sig.
Snyggt fiskat! :)
//K
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.