handdator

Visa fullständig version : Intresse för en gemensam isfisketur i Stockholmstrakten ?

Bergman
2003-01-08, 20:32
Tänkte bara kolla om det finns något intresse att dra ut och isfiska i Stockholmstrakten nån fin och solig dag när det inte är allt för kallt.

Var kan man vara ?
Nån som kan instruera mig och de andra nybörjarna ?

Skulle kunna bli en riktigt skön helghändelse ... fiska, fota & filma lite. :)

cico
2003-01-08, 20:34
Japp som jag skrev i den andra tråden så är jag intresserad, bara det inte e för kallt :)

//K

Jan O
2003-01-08, 21:01
Bergman, trodde du bodde söderut du med (typ Småland). Var och när hade du tänkt dig...

Pikekiller
2003-01-08, 21:01
Vad ska vi ge oss ut efter , Gädda eller?

Kiwi
2003-01-08, 22:03
skulle nog rösta för borre då!:rolleyes:

Pikekiller
2003-01-08, 22:07
Lite mindre kämpa men bättre för de som käkar firre.
Några idéer på ort?

cico
2003-01-09, 00:00
Originally posted by Pikekiller
Lite mindre kämpa men bättre för de som käkar firre.
Några idéer på ort?

Sthlm? :rolleyes:

Du kanske menar vart ungefär?

//K

Bergman
2003-01-09, 13:52
Abborre, Gädda eller Gös spelar inte mig någon större roll för mig. Bara sugen att komma ut lite ... måste shoppa det man behöver bara ... :)

Bergman
2003-01-09, 14:21
Jan O, nää bor i Tumba ju ... ;)

Foppa
2003-01-09, 16:07
jag hänger gärna på, fast jag får nog räknas till nybörjarklassen.... det skulle vara bra om man tog sig nån stans som man kan åka tunnelbana, eller inte allt för långt med buss.... jag antar att de flesta här är medlemar i sportfiskarna, så då kan man ju tjacka sportfiskekortet, så har man ju 45 sjöar att välja på !

Kiwi
2003-01-09, 16:46
ja det låter riktigt bra!:) .då kanske man kunda hyra nån sjö över en dag och tävla båge!eller?

Stizo
2003-01-09, 17:21
Jag är absolut intresserad!

Vad skall vi fiska? Jag själv ismetar gärna gädda eller gös. Men blir det abborre så går det med...

Vart vi skulle kunna fiska? Det finns ju massor av ställen...

Tex: Mälaren eller någonstans i skärgården.

Jag vet att JanO känner till mälaren bra.
I alla fall runt Bro, eller har jag fel JanO???

( Kolla in brofiskeklubbs hemsida http://www.brofiske.net )

Jag hoppas att det inte blir en massa snack nu, utan att vi verkligen tar tag i saken och bestämmer datum (i god tid) och plats. Som det verkar nu så är det flera runt Stockholm som är intresserade.

Själva platsen spelar inte så stor roll för min del. Jag har bil så jag kan ta mig vart jag vill relativt snabbt.

Jag hoppas och håller tummarna att det verkigen blir av. Det skulle vara jätte trevligt att träffa lite likasinnade människor.
Ta fina fiskebilder och dokumentera det hela. Det skulle ge fin tillökning till innehållet för flera av forumets användares hemsidor...

:appl: Bergman nu ser vi till att detta blir av! :appl:

Foppa
2003-01-09, 18:41
Som sagt så tror jag att det blir bäst, och flest kommer, om man kan ta sig dit komunalt, det finns tex 3 st småsjöar i åkershov, judarn, mörtsjön och kyrksjön, fast de är riktigt små, men fisk finns det, och dit kan man ta sig med tunnelbana ! och de ingår allihop i sportfiskekortet

Pikekiller
2003-01-09, 19:02
Kan jag hakar jag på!

Promise:)

Bergman
2003-01-09, 19:50
Foppa, tror dom flesta har bil så att plocka upp en eller ett par stycken ser iallafall inte jag som ett problem. :)

Temperaturen bör väl vara 0 till -5 eller nåt va ?

Foppa
2003-01-09, 20:09
nja.. ner till -10 pallar vi väl ? men finns det nåra fler förslag på sjöar, och vilka har vi hitils ?

Emil H
2003-01-09, 21:23
Jag skulle vilja komma.........men det är ju så där ca 60 mil här ifrån...:cool2:

Sturgeon
2003-01-09, 21:41
Här är en lista som intresserade kan sätta upp sig på:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
osv.

Datum satt till Söndag den 19/1 -03, klockan 9.00, plats får ni välja själv, om ni klarar det.:rolleyes:

Hälsningar "er lille ängel".

Stizo
2003-01-09, 23:15
Originally posted by Bergman
Foppa, tror dom flesta har bil så att plocka upp en eller ett par stycken ser iallafall inte jag som ett problem. :)

Temperaturen bör väl vara 0 till -5 eller nåt va ?

Jag pallar i alla fall ner till - 10 grader... När passar det för dig Bergman! Jag tror det blir enklast om du drar till med datum och plats. Jag skulle tro att fler hakar på!

Bergman
2003-01-09, 23:35
Tobbe tipsade om stora viken utanför reningsverket vid Skanssundet (vid Mörkö)... där drog vi många gäddor i höstas.

Problemet är väl lite avståndet för de som är bekväma ... ligger ca 5 mil söderut från Stockholm och det går bussar dit från Tumba Centrum.

Funkar stället eller har ni något bättre tips ?

Pikekiller
2003-01-09, 23:49
Finns det inte risk för att det är risig is runt där?
När vi fiskade där i höstas tyckte jag hela området runt reningsverket verkade vara hög "råkvarning" på.
Nån som plurrat där?

Stizo
2003-01-10, 07:30
Originally posted by Bergman
Tobbe tipsade om stora viken utanför reningsverket vid Skanssundet (vid Mörkö)... där drog vi många gäddor i höstas.

Problemet är väl lite avståndet för de som är bekväma ... ligger ca 5 mil söderut från Stockholm och det går bussar dit från Tumba Centrum.

Funkar stället eller har ni något bättre tips ?

Hmmm! 5 mil söder om stan + 2,4 mil = 7,4 mil!

Ja så farligt är det inte för min del!

Ca 15 mil tur och retur! Det går ju bara på 1,5-2 h.

Bergman du kan väl ta reda på hur isarna är där???
Om nu Pikekiller har rätt så blir det ju inte så roligt om man har åkt så långt som jag!

Om det är någon norr om stockholm som vill haka på så får han eller ännu hellre hon gärna sammåka med mig!

Foppa
2003-01-10, 15:18
JJJ78; Kör du som en tjej eller ? ;) men vad är vi ute efter ? nu låter det som att intresset är störst för gädda, men jag hade hoppats på borre jag.....

Bergman
2003-01-10, 15:24
Vad är det som säger att man inte kan fiska både Gädda och Borre ? Eller är jag ute och cyklar ?

Foppa
2003-01-10, 17:59
det är klart att man kan! men man kanske åker till ett ställe där det är ovanligt bra för abborre, med kanske mindre tillgång på gädda, om man främst är ute efter borre. Fast det måste ju finnas sjöar med god tillgång på båda, så det är nog inga problem. Och sen kan det ju vara roligt att veta vad andra främst brukar isfiska efter:)

Stizo
2003-01-10, 18:46
Originally posted by Foppa
JJJ78; Kör du som en tjej eller ? ;) men vad är vi ute efter ? nu låter det som att intresset är störst för gädda, men jag hade hoppats på borre jag.....

hmm! Som en tjej? Skulle tjejer köra sämre?

Kan du bevisa det... ;)

JD
2003-01-10, 18:48
På tal om tjejer, har vi en enda tjej som medlem här?

Pikekiller
2003-01-20, 18:48
Kapten Svensson.....