handdator

Visa fullständig version : Tips på bra djupriggar ?

Toby
2003-01-10, 23:49
Har länge tänkt att köpa en djuprigg, det finns ju en del att välja mellan. (cannon, scotty mfl)

ingen jättedyr, men det ska vara bra grejer

kan ni rekommendera någon ?

Danne
2003-01-10, 23:56
Har själv ett par Cannon easy troll.
Mycket funktionsdugliga och förhållandevis billiga. Har iofs ingen erfarenhet av andra djupriggar bortsett från Cannon uni troll som dock är mycket dyrare. Easy trollen är såpass lika bra i min mening att lägga nästan det bubbla för uni trollen är onödigt....

...plånboken och behovet styr nog mestadels.

Easy trollen är nog iaf den vanligaste riggen bland sportfiskare, tror jag.

Men, det är klart. Ett par elektroniska riggar vore lite av en dröm

:)

dandark
2008-10-15, 07:48
Jag håller med danne, de vanligaste riggen man ser är nog easytroll, men det behöver ju inte betyda att den är bäst för det...

Sen beror det på var du ska fiska, Men ju djupare du ska fiska ju större riggar bör du ha.
Jag skulle rekomendera scotty depthmaster eller depthking, dom klarar tyngre lod än easytrollen och dom är inte så farligt dyra heller...

Nils Jonas
2008-10-15, 08:52
Jag håller med danne, de vanligaste riggen man ser är nog easytroll, men det behöver ju inte betyda att den är bäst för det...

Sen beror det på var du ska fiska, Men ju djupare du ska fiska ju större riggar bör du ha.
Jag skulle rekomendera scotty depthmaster eller depthking, dom klarar tyngre lod än easytrollen och dom är inte så farligt dyra heller...

Vad är den väsentliga skillnaden mellan depthmaster & depthking. Kollar man på Olssons skiljer det 400 spänn i pris. Depthmaster är faktiskt riktigt billiga, 1995 kr.

Du fiskar med Scotty va? Hur håller du rätt på djupet? Finns väl ingen räknare? Räknar man varv på spolen eller?