handdator

Visa fullständig version : Bra program att redigera dv film med??

Silver Doctor
2004-08-17, 15:36
Någon som känner till ett riktigt bra program att redigera film med? Har Pinnacle men tycker inte riktigt om det........

Jonke
2004-08-20, 12:36
Jag har provat de flesta program man ett jag har fastnat för är Vegas, Sonic foundrys Vegas 4.0 helt grymt program!
Det har nu köpts upp av Sony och dom har släppt nya versionen 5.0, detta är dock lika dant de har bara ändrat lite på utfomningen mm( okej kanske någon uppdatering) men inget som vanlig användare brukar!
Testa det!

Mvh
Johan

esobus
2004-08-20, 12:55
Uleads har ett och Adobe har ett.
Adobes är jätta stort och dyrt, men..

Sök litet det finns några trådar i ämnet.

Martin Bergman
2004-08-21, 23:27
vegas elr windows movie maker för nybörjare :)

SpYke
2004-08-22, 00:37
VirtualDub och VcdCutter var de vi körde med när vi testade o fixa till lite filmer.
Här finns lite guider till det mesta http://www.doom9.org/

Sebbarpsmicke
2004-08-31, 11:18
det Bästa: Womble MPEG Video Wizard
http://www.womble.com/download.htm

trashmasta
2004-08-31, 11:26
vegas är rellativt enkelt att göra de "enkla" sakerna med. smidigt å bra om man inte skall ha alltför mycket effekter. Finns iof oxå men lite väl omständigt i vissa fall.
Annars har du ju adobe premiere som är riktigt bra. Dock kan det nog ta ett tag astt sätta sig in i.
så skall du inte göra grejer till ngt stort filmbolag så skulle jag rekomendera vegas video....

MangeM
2004-08-31, 12:28
Adobe premiere är bra, du lär dig det snabbt.

trashmasta
2004-08-31, 12:31
Originally posted by MangeM
Adobe premiere är bra, du lär dig det snabbt.

om jag inte minns fel så var de äldre versionerna av premiere väldigt röriga och det tog lite tid att sätta sig in i dem... men det kanske bara var jag som var ovanligt korkad :( . Dock har jag hört att senaste verionen skall vara mycket mer användarvänlig eller vad man skall kalla det. Har dock ingen koll på vilken ver de är uppe i men det lär det väll finnas ngn här som vet.

MetarN
2004-09-03, 02:13
Jag har använt Vieo Vegas 4.0 som är hyffsat enkelt att lära sig till lättare filmprojekt, kan dock bli svårare med "effektfulla" filmer. Annars är en favorit Adobe Premiere 7.0 eller 6.0. Dom är superenkla tycker jag men köp det inte utan ladda ner, om du inte vet hur man gör så skicka ett pm så kan jag fixa det åt dig. KÖP för guds skull inte, jättedyrt! peace!

Storfiskaren
2004-09-03, 02:24
Originally posted by MetarN
Jag har använt Vieo Vegas 4.0 som är hyffsat enkelt att lära sig till lättare filmprojekt, kan dock bli svårare med "effektfulla" filmer. Annars är en favorit Adobe Premiere 7.0 eller 6.0. Dom är superenkla tycker jag men köp det inte utan ladda ner, om du inte vet hur man gör så skicka ett pm så kan jag fixa det åt dig. KÖP för guds skull inte, jättedyrt! peace!

"För guds skull inte... "

Du skall nog överväga vad du skriver och vad du tänker...

Tristaste inlägg jag läst på forumet sedan jag blev medlem !!!!

Rasmus
2004-09-03, 02:42
Kolla www.sprocket.se (reklam för brollan, skriv gära en rad i gästboken om ni är där oh glöm inte vart ni hittade den;)) mycket där är gjortt med vegas, 3d max o mera men om det bara är filmbehandling så är et nog vegas som är det intressanta.