Visa fullständig version : Ny gäddtur - 9,6 kg på film
Har ånyo gjort en tur på Fryken. Mellan 10-15 gäddor denna gång. Blåsigt värre. Skönt med kabinbåt :). En hyffsad gurka på 9,6 kg är på film. Har lekt lite med nya kameran och laddat upp en komprimerad film på min sida. (Begränsat utrymme = hårt komprimerat).
Filmen är på 4 minuter och är 14 Mb stor. Spelas företrädesvis i media player.
Funkar filmen för er och hur upplever ni kvalitén? Jag tycker filen känns relativt stor mtp att kvalitén är rätt dålig.
Tips på bättre komprimering?
Mer finns förstås på hemsidan.
Länk till filmen www.home.no/esox/9,6kilofilm.mpg
Mikespike82
2004-08-29, 23:30
Ser man den i litet fönster går det prima =) Lite större fönster så får man stora rutor som gör att man inte ser något.
Härlig gädda oxå, men trollar du bara? din på 16kg eller vad det var, var den på trolling oxå?
I min media player (window) hackar den..... spelar jag den i media player classic (annat program går) det bra.(???)
Det är mest trolling numer. Personligen den metod som gett bäst utfall på stora gäddor. Den på 16 är dock på mete, likaså en på knappa 14. Resten är trolingfiskar.
(skrivert som en kratta - sovit totalt 7 timmar under helgen)
har jag inte helt fel så är väll det en ismete gädda?
Ismete = mete (?) Iaf mycket nära ;)
Mikespike82
2004-08-29, 23:43
Originally posted by Danne
I min media player (window) hackar den..... spelar jag den i media player classic (annat program går) det bra.(???)
Det är mest trolling numer. Personligen den metod som gett bäst utfall på stora gäddor. Den på 16 är dock på mete, likaså en på knappa 14. Resten är trolingfiskar.
(skrivert som en kratta - sovit totalt 7 timmar under helgen)
Den hackar i min media player oxå.. men inte i power dvd, där funkar den superfint!:appl:
väldigt dålig kvalite.
funkar i powerdvd men ej i mediaspelaren
Hundersmarck
2004-08-30, 07:48
laggar de i mediaplayer så låt den spela upp en gång o nesta gång så flyter den på
trashmasta
2004-08-30, 09:25
stiligt! men den skulle nog må bra av att vara lite större så bilden blev bättre. Vad stor är den innan komprimering? divx formatet brukar funka bra.
Har du inte platts på din server kan jag hosta den på min sida.
Kul film, men varför lades vobblern i håven efter avkrokning av den store? :)
Trashmasta: Innan komprimering ligger den på flera hundra MB. Captured i DV-format (iofs inte klippt så ligger den på 3,5 gig :-)
Upplever som att andra filmklipp håller avsevärd högre kvalié men är mycket mindre i filstorlek än vad jag lyckas med. Kör Pinnackle 9.0. Hur komprimerar man till DivX? (finns möjligheten i Pinnacle 9.0 kanske? (Helt inkompentent på området)
Har 20 MB ledigt på sidan. Tills vidare får det duga. Men jag nyttjar gladeligen din vänlighet om och när jag fångar en fisk av större dignitet :-)
Originally posted by Hundersmarck
laggar de i mediaplayer så låt den spela upp en gång o nesta gång så flyter den på
Det fungerar inte! Hackar fast man har spelat den ett par gånger!
Hacken börjar ca 50 sekunder in i fílmen.
Med RealPlayer fungerar det fin fint också...
cico - Ingen aning. trångt i båten och stirrig kanske..(?) :-) Man vill mest bara få bort linor och krafs så man kan fota och väga snabbt så den kan få simma tillbaks.
Buggar överallt i WMP (på jobbet funkar den dock felfritt). Har kört den i winamp också utan problem.
MPG-format är det mest vanliga gissar jag?
trashmasta
2004-08-30, 11:30
kommer inte ihåg exakt vad det jag använde hette. men det var litet och väldigt smidigt. får kolla det när jag kommer hem.
bara att höra av sig om du behöver utrymme för filmer. har ett par på g själv som jag nog lägger upp de närmaste dagarna.
/Elis
Trash: Är det inte fint folk från Fagerås som är så gästvänliga? ;-)
trashmasta
2004-08-30, 16:34
jo visst är det så! :)
Flodebanan
2004-08-30, 19:10
VLC Player är bland det bästa du kan änvända, dom fe'lesta codec;sen finns med på installen;)