handdator

Visa fullständig version : Fiske i Mexico?

rapala
2003-01-12, 21:51
Hej, ska med familjen till Cabo San Lucas i mars. Verkar som det finns lite balla fiskevatten där nere. Ingen som varit där? Ni kan ju skicka ett PM i så fall. Ni som e intresserade av var det ligger kolla-->

http://www.bestvacationdeals.com/ -->

http://www.haciendacabo.com --->

http://www.resortres.com :sol:

rapala
2003-01-16, 21:45
Ingen som vet ngt?:wow1:

Fire Tiger
2003-01-16, 22:04
Grrrrrrrrrrrrrrrrrr Marlin Grrrrrrrr Du Grrrrrrr
Bara skoja. Det är ju inte så många som har varigt där fattar du väll! :cheers:

rapala
2003-01-16, 22:06
Man vet ju aldrig, kan ju vara ngn som varit i Mexico och fiskat. Vi har ju trots allt 260 medlemmar i forumet:rolleyes:

Sturgeon
2003-01-17, 00:21
Originally posted by rapala
Jaså, den är bara till dekoration, jaja alltid lär man sig något nytt.:) Men Sturgeon, vet du ngt om fisket i Mexiko?

Svarar här istället...

En kompis på GHFK var nere i Mexico i somras två veckor och fiskade.
Han fiskade från någon ort på Kaliforniahalvön, tror inte det var Cabo san Lucas.

Nåväl, han tyckte det var väldigt roligt, många arter, varmt och gott.

Tror det är ganska dyrt där eftersom det kommer en massa "rikt amerikanskt slödder" dit för att semestra.
Lokalbefolkningen är inte dummare än att de lägger prisnivån därefter.

rapala
2003-01-17, 00:27
Ja, just det Baja California. Cabo San Lucas ligger i sydspetsen av den. Jo, jag spanade in priserna vid en hemsida, verkar ju lite halvdyrt, men va f*n you only live once:rolleyes: . Men iofs, skulle man ju kunna testa att kasta vid stranden typ bottenmete eller liknande? Har aldrig fiskat Big Game innan men ja menar jag ska ju ner dit med familjen och har inga oändliga resurser. Hellre en BFT Furan än 7 timmar med Amerikansk överklass.:headbang:

rapala
2003-01-17, 00:29
Skulle vara schysst om du kunde svara på mitt PM.:)

Sturgeon
2003-01-17, 01:00
Originally posted by rapala
Ja, just det Baja California. Cabo San Lucas ligger i sydspetsen av den. Jo, jag spanade in priserna vid en hemsida, verkar ju lite halvdyrt, men va f*n you only live once:rolleyes: . Men iofs, skulle man ju kunna testa att kasta vid stranden typ bottenmete eller liknande? Har aldrig fiskat Big Game innan men ja menar jag ska ju ner dit med familjen och har inga oändliga resurser. Hellre en BFT Furan än 7 timmar med Amerikansk överklass.:headbang:

Att hyra en plats på en båt med framfusiga och helt okända amerikan är nog inte så lyckat, hyr istället hela båten, då är alla napp dina napp.:)

Visserligen orimligt dyrt om det är du och pappa som ensamma skall ut, men men det kostar att ligga på topp.

Ar helt säkert att kompisen också hyrde en mindre båt, kanske 7 m med styrpulpet och fiskade med och utan guide, borde vara billigare.

rapala
2003-01-17, 01:20
Det är ju som i Sthlm's skgd. vad kostar mest Hyra en stor Ryds eller Guidning?

Alessandro
2008-02-01, 01:46
Häftiga bilder här, http://www.getawaytours.se/nyheter/index.php?id=080129.100203

DavidL
2008-02-01, 08:49
Ær utanfør Galveston Texas nu, hæftiga vatten på Tarpon och Tuna om man søker på nætet.

Dock verkar bæsta fisket, som på næstan alla platser vara under varma årstiden, sommaren?

Ær det læge, kan det væl vara vært att betala dyrt før lite bra fiske, men ær det dålig sæsong kænns det ganska meningsløst att beta dyrt bara før att åka båt en dag..

Ær øvertygad om att allt man behøver veta, går att hitta på nætet?

Bonaparte
2008-02-01, 10:00
I Tijuana metade lokalbefolkningen i en lerpöl, så mycket vet jag om Mexikos fiske.

JohanP
2008-02-01, 13:05
Finns riktigt många företag i Cabo så du kommer att ha goda förutsättningar för att få komma ut på fiske.

Allt från Rooster fish till Striped Marlin

fiskargubben
2008-02-10, 23:32
Till Rapala.

Jag var med ett gäng andra svenskar i just Cabo San Lucas i januari i år. Vi fiskade i fem dagar i fyra olika båtar och fick 54 Striped Marlin mellan 45 kg och 100 kg. Några dorado, en tonfisk och några makohajar. Samt ett antal pelikaner ;-). Fisket är grymt där nere. I Januari var vattnet lite kallt för roosterfish, men dom och flera andra arter väntades komma in om en eller två månader då vattnet blir varmare så du lär kunna få fler roliga arter än vi fick. Vi fiskade med Pisces Sportfishing och jag kan rekommendera båtarna Andrea och El Bandito. Skepparna och deckhand på dessa båtar var mycket bra och lät oss göra mycket av jobbet själva. Skitkul!
Skepparna ska ha ca 10% av kostnaden i dricks. Kan vara bra att veta.
Gå in på www.piscessportfishing.com och läs lite rapporter.

Mvh Tommy

fiskargubben
2008-02-10, 23:47
....och om du vill fiska från land eller få lite tips från den lokala sportfiskebutiken kan du gå in på www.jansenlures.com. Killen som äger butiken är en oerhört trevlig prick som heter Stephen Jansen. Han är holländare och kompis med Rozemeijer. Han kände dessutom till Västervik! En liten värld vi lever i....Om du besöker butiken kan du få hälsa från Tommy, en av svenskarna som snackade med honom i januari. Han hade aldrig träffat på några svenskar där under sina sju år, så han blir nog glad om du hälsar på. Butiken ligger jämte Hotel Mar de Cortez. De senaste svenskar som fiskat med Pisces (innan vi var där) var 1996!

Skitfiske!