handdator

Visa fullständig version : Ny Bonza med abborre

Jörgen
2003-01-13, 16:26
Var ute igen i söndags med min son 12 år, 24kg på isen...
Blir inte så mycket kvar i kiloväg, i alla fall inte när man filéat all fisk...:appl:
Nu får det räcka med abborre, :nej: och ska nu rikta in siktet på gös...:cheers:

Någon med bra tips var???

Kiwi
2003-01-13, 18:04
fick ni 24 kg abborre?!

Jörgen
2003-01-14, 16:54
Japp, jag tog 16,5 och grabben tog 7,5 med 7 hg som störst jag fick en på 6 hg och en hel hög med 5 hg fiskar....:appl:

limnos
2003-01-17, 09:16
Luktar Furusundsledsfiske...

Jörgen
2003-01-17, 12:49
Lukta på du......:appl:

Stizo
2003-01-17, 17:13
Originally posted by Jörgen
Blir inte så mycket kvar i kiloväg, i alla fall inte när man filéat all fisk...:appl:
Nu får det räcka med abborre, :nej: och ska nu rikta in siktet på gös...:cheers:

Behöver ni 24kg abborre?

Jörgen
2003-01-17, 17:41
Fiskar abborre för den goda smaken skull....Ordet behöver är stort. Och jag behöver inte mer abborre i vinter i alla fall.....

Hopas att det är svar på frågan "Behöver"
Fiskar rätt mycket och har en sund inställning vad gäller C&R.
Både på gös,gädda och öring.
Abborre på sommaren är det inga problem med C&R.
Abborre på vintern däremot så är det inte bra för abborren att att återutsättas efter en uppstigning på +10 m med simblåsan i munnen....Undrar om den överlever det???

/

Sturgeon
2003-01-17, 17:47
Fiskar abborre för den goda smaken skull....Ordet behöver är stort. Och jag behöver inte mer abborre i vinter i alla fall.....

Hopas att det är svar på frågan "Behöver"
Fiskar rätt mycket och har en sund inställning vad gäller C&R.
Både på gös,gädda och öring.
Abborre på sommaren är det inga problem med C&R.
Abborre på vintern däremot så är det inte bra för abborren att att återutsättas efter en uppstigning på +10 m med simblåsan i munnen....Undrar om den överlever det???

/

Det är sant, antingen kan man ta upp allt på en gång eller så kan man sprida ut det hela, det sista gäller nog mig, 10-15 fina borrar sedan får det vara nog per gång, vissa turer åker allt tillbaks skyndsamt i hålet.

cico
2003-01-17, 20:36

Nu blire fiskbullar hela vintern :)

Smämtåsidå, snyggt jobbat i vertikal-led!

//K

Jörgen
2003-01-17, 23:49
Bra med en debatt om C&R och att inte alla gör likadant.
Jag tar upp det jag behöver och inget mer en del drar ut på´t.
Var och en får välja.
Jag tog 23 st i samma hål skulle vara spännande att sluta vid 15 å gå hem 9:30........