Blogginlägg utan någon kategori
Hej igen från Jim,s fiske i Khaolak dag 31 Idag så fick vi lite revanch ,gick ut med Helmut (tysk) och Sigrid och Johan (svenskar) och redan vid första frigolitbojen så kom första hugget en fin dorado på ca 3 kg sen på nästa varv så hade Sigrid ett riktigt hugg , trots att jag hade 3 krokar ,en genom huvudet, en på ryggen,och en bak i stjärten så var fisken skalad bara huvudet och ryggraden kvar ,alltså helt skalad ändå satt den inte kvar ,sen såg vi jättemycket fisk nästan vid varenda fiskeplats men dom ville inte hugga, men på vägen in så fick Helmut dra upp en baracuda på ca ...
hej igen från Jim,s fiske i Khaolak dag 31 Idag så fick man se på naturens krafter först när vi kom ut ca 2 km så hoppade en sailfish 3 ggr men inte ville den hugga inte ,när vi sedan kom ut till bamburuggarna och när vi ankrade för lunch så stack bambun upp ca 1,5 meter och vid den så satt det en tross på ca 5-6 meter med en plastdunk fastsatt ,vi satt där ca 30minuter och under den tiden så höjde sig vattennivån ungefär 6-7 meter så när vi losade tampen så försvann allt under ytan och strömmen tilltog ganska kraftigt, när vi gick söderut så blev allt som vanligt igen men vi fick ...
Hej igen från Jim,s fiske i Khaolak dag 30 Även om jag inte får gå ut på lördagar och söndagar så betyder det ju inte att båtan inte kan gå ut, så idag gick Jom och Jit ut med 2 svenskar som fiskade förra säsongen med mig och när jag stod och väntade in dom så om det in flera andra båtar och några med Dorados så nu har dom tydligen kommit upp ur djupet ,Våran båt kom in med 1 Kingmakrill på ca 1,5 kg och lite småfisk men vi får väl se imorgon vad som händer, och när jag kom hem så satt det några vänner från hembyn och väntade på oss ute på altanen, vilken överaskning ,men domvar ...
Hej igen från Jim,s Fiske i Khaolak dag 29 Gick ut med Lars-Åke från Perstorp som var på en tur förra säsongen och fick då 3 Dorados men idag så blev han utan ,men vi fick se en Sailfish som hoppade och pulsen går upp ganska bra när man går över där man har sett den, men den ville inte vara med och leka med oss, annars så blåste det inte lika mycket som tidigare, det var väldigt skönt där ute. nu ska jag ha 2 dagar ledigt men sen på måndag så bär det iväg igen, Vi har fiske på söndag också men det får Jom & Poo ta för jag har lovat Pia att inte fiska på helgerna, och när frun ...