Blogginlägg utan någon kategori
Hej igen från Jim.s Fiske i Khaolak (dag 8) dags att börja numrera dagarna så att man minns någonting. Gick ut idag med Jan & Erik som var här och fiskade för 2 år sedan (då fick dom bara småfisk) men idag så skulle det bli lite annorlunda, det började lite bättre, redan efter andra fiskeplatsen så fick vi 1 dorado och hade även några hugg men sen när vi kom till den tredje platsen så började det med att det small till i det ena spöet och vi tappade rappalawobblern, sen fick vi några dorados men det var ganska trögt tills vi fick upp små angelfisk (ca 10cm) då började ...
Hej igen från Jim.s Fiske i Khaolak Som jag skrev igår så ville Fredrik gå ut och fiska en gång till för han nöjde sig inte med tangerat rekord (21 st) utan han vill vara ( numero UNO) så han fick en fiskekompis Karl-Henrik som följde med ut idag. och om vi hadde svårt igår så blev det tvärtom idag, efter ca 200 meter från stranden så släppte jag ut Rappalavobblern (röd/vit) och när jag skulle sätta spöet i hållaren så högg det, tyvärr så slapp fisken under båten men det är ju sånt som händer, Okey så började tröskandet efter fisk vi gick till ca 12,00 då fick vi 3 dorados sen ...
Hej igen från JIms. fiske i Khaolak Har ett par vänner (hon Thai han Svensk) som har en resturang här i Khaolak (SU Andersson) där jag får hjälp med annonssering efter kunder ,så idag bjöd jag ut dom på fiske så att dom kunde prata för fisket . och efter 2 dagars kanonfiske (måndag/tisdag) så gick vi ut 08,30 (STENDÖTT) tror att hela havets fiskebestånd tog semester idag , vi ficK gå ända till kl.13,00 innan 3 st dorados ville hugga på, sen efter ytteligare en halvtimma så behagade en till vara huggvillig. så vi gick hem med 4 små dorados i isboxen, men sen inget ont som ...
Hej igen från Jim.s fiske i Khaolak Ibland när man går ut med kunder som så gärna vill ha en upplevelse med sig hem efter att ha sett fiskefilmer från biggame fishing där den ena fisken efter den andra halas upp så efter 5-6 fiskeställen utan något napp så kommer den där tanken att idag så går det åt helvete, men så plötsligt så smäller det bara till och man vet inte till sig av lycka när man ser glädjen i ögonen på killarna när det hugger och dom får hala in den ena fisken efter den andra. gick ut idag med en svensk och en norrman (som är fiskeguide i altaälven) och det började ...
Gick ut med 2 Australiensare och 1 thaitjej på onsdag grabbarna fick varsin dorado men sen blev tjejen sjösjuk så det blev till att avbryta och gå hem. men så är det ibland. Shiit happens. Gick ut idag måndag med 2 svenskar,trögt i början ,men efter 1 timme så fick vi 3 dorados och sen ca 14,00 kom vi fram till en fiskeplats där jag skulle vända ock gå hemåt men där smallt det ordentligt ,på 1 timme fick vi 18 dorados så det var 2 lyckliga som fick åka tillbaka till standen där dom fick middag på egenfångad fisk. Ska ut i morgon med 1 svensk och 1 norrman så vi får se vad ...