Visa RSS-flöde

Okategoriserat

Blogginlägg utan någon kategori

1. Sil-Fiske Imorgon!

imorgon bär det av ut på vänern för att vitja silnäten,klockan är ställd på 04:00 så då är det bara till att kliva upp och börja arbeta igen. det var meningen att vi skulle åkt ut och vitjat idag men det blåste alldeles för mycket 22 sek blåste det och i byarna dryga 25 sek så det är ett rent helvete här nere om man säger så. kållandsöträffen var nu i helgen med, det blåste ju rätt rejält så det var lite problem för båtarna men det gick fint ändå! ha det gött nu skitfiske på er, mvh Team Tråva!
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. Första fisken & första misstaget 2012 ;)

Så nu har båten slängts i och fisket har börjat lite lätt. jag ställde klockan på kl 08:00 och gick upp och käka lite frukost och sen begav jag mig ut för lite trolling. jag började med att söka av skärgården utan något reaktion på spöna sen bestämmde jag mig för att dra ut på lite djupare vatten så åkte ut mot pål och försökte men det gav inget där ute heller var helt dött i vattnet. så jag plocka ihop spöna och allt och begav mig innåt mot land. sen när jag väl kommit i land så slängde jag av alla spön och bara plocka med mig jerkspöt och sen gav jag mig ut igen. efter ett antal vassruggar så ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. magda 30D

så nu har rullarna äntligen kommit tog bara med mig 2 st rullar för ska spinna på lina på dom 2. men nu till helgen ska jag ut och göra klart båten invändigt så får se om jag hinner med lite fiske men det hänger på hur lång tid det tar och göra klart båten! men det kliar som f*n i fingrarna på mig nu så får ställa micg och kasta en liten stund i värsta fall om jag inte får i den! men bilder kommer upp på söndag förmodligen på båten mm. men ha det gött så synes vi ha ett gött skitfiske! Mvh alexander!

Klicka på bilden för en större version

Namn:	Picture0014.jpg
Visningar:	7
Storlek:	42,3 KB
Id:	40199 beklagar den dåliga bilden!
    Kategorier
    Okategoriserat
  4. Karpfiske på G!

Så nu har alla isar släppt runt omkring västragötaland så nu har vi funderingar på att börja fiska karp i dom karpsjöar vi har runt om oss här. så jag ställde mig och började rulla några boilie kulor inför karpfisket som snart drar igång. förra året vi fiskade karp så blev det inte så lyckat vi fick bara en massa små karp på dryga 10 till 15 cm så det blev rätt uttjatat efter ett par gånger så vi ledsa snabbt på att fiska karp och gav oss på gäddfisket istället. men en kväll så gav vi oss ner och försökte på karp igen och då fick vi en på dryga 10 kg och det var ett riktigt as som vi fick på och ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  5. Förra veckans fiske / ny krokad brud med!

Tjenare! förlåt för den dåliga uppdateringen men nu börjar alla bloggar dra igång igen! förra helgen fick jag med mig en ny liten fiskare ut på sjön som ska läras upp och bli grymm fiskare ! vi var ute över 2 dagar men det var ganska dött i vattnet dom höll på och sprängde i bergen så det blev nog ganska gooa ljudvågor i vattnet men en kan inte ha tur jämt! men vi fick otroligt bra väder i alla fall för att fiska i. men näst nästa helg blir det Team Tråva som drar ut och drar igång gäddfisket. ska göra klart det sista på båten bara sen är den klar att sjösättas! men det blir nog lite småfiske ...
    Kategorier
    Okategoriserat
Sidan 1 av 5 12345 SistaSista