Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Sponsrad av: Egen plånbok
    Fotoalbum: Länk här
    Upplagda PB:n: Länk här
    Placering i ligan: Länk här

Rekord: Gädda 12.1 Asp 5.5 öring 4.6 Abborre 1.7

Reg.datum
    Aug 2012
    Gilla
    0
    Gillad 1 gång i 1 inlägg

Fiskesällskap Upplands-bro

Hej på er, söker någon med båt som vill fiska inom en 2 mils radie. Sålde min båt när vi flyttade från Dalarna och har abstinens, fiskar helst trolling, vertikalt eller dropshot. Jag är 35 år och har fiskat hela mitt liv.

Sponsrad av: Min Sambo

Reg.datum
    Aug 2010
    Ålder
    35
    Gilla
    14
    Gillad 3 gånger i 2 inlägg

Eftersom det är 19,2 km mellan bålsta och Kungsängen, så är du välkommen att hänga på ut i min balja.

Jag kör vertikalt, dropshot, spinn - Gädda, abborre, Gös

Kvällspass och helger kör jag. Allt från tidiga mornar till fm/em pass.

Bara slänga iväg ett PM om du e sugen.

Reg.datum
    Aug 2012
    Gilla
    0
    Gillad 1 gång i 1 inlägg
    Tjena Matte,

strålande trevligt, är det i Bålsta med omnejd som du bedriver fisket ? du får gärna slå en signal eller maila mig. jag kan i stort sett alla tider förrutom mån-fre 08-17.

Fiskar du i insjö eller i Mälaren ?

Många frågor blir det mest för att se vad man behöver för utrustning !

Du når mig på 070-3376688 eller ahlstedt.mikael@gmail.com

//Micke

Sponsrad av: Min Sambo

Reg.datum
    Aug 2010
    Ålder
    35
    Gilla
    14
    Gillad 3 gånger i 2 inlägg

Det blir mälaren för hela slanten, just nu norra björkfjärden (i höjd med härjarö - smidö) upp till ekolsund.

Reg.datum
    Aug 2012
    Gilla
    0
    Gillad 1 gång i 1 inlägg
    Perfekt, har själv aldrig fiskat däråt. har mer fiskat i och runt kungsängen och Bro (Lejondalssjön). ser framemot en guidad tur och någon att byta fisketips och historier med.

snart är det dags för hemgång, Äntligen !!

skrik till när du ska ut nästa gång så får jag kolla om det finns tid att följa med.

Reg.datum
    Apr 2012
    Gilla
    2
    Gillad 0 gånger i 0 inlägg

Hejsan grabbar, jag liksom trådstartaren letar efter en eller flera fiskekompisar.
    Min båt ligger uppe på landet och jag har börjat få fantomhugg i kastarmen nu när höstgäddan härjar i våra vatten.
    Har fiskat en del efter gädda i området MatteG håller till i och kan ta er till ett par heta platser.
    Det vore supertrevligt att få hänga på ut en sväng och jag är en jävel på att laga mat om det kan sälja in mig.

Mvh
    Mattias
    0736261337

Reg.datum
    Aug 2012
    Gilla
    0
    Gillad 1 gång i 1 inlägg
    hej på er,

för min del så har jag haft fantomhugg i armen snart 1 år, dessutom så börjar säsongen snart ta slut. så skrik till om ni vill ut så krokar jag på.

Mvh
    Micke

8. Följande användare gillar Ahlis198 för detta inlägg:

elvispappa (2012-10-16)

Old Firehands avatar
    Reg.datum
    Jan 2005
    Gilla
    190
    Gillad 810 gånger i 326 inlägg

Citat Ursprungligen postat av Ahlis198 Visa inlägg
    Hej på er, söker någon med båt som vill fiska inom en 2 mils radie. Sålde min båt när vi flyttade från Dalarna och har abstinens, fiskar helst trolling, vertikalt eller dropshot. Jag är 35 år och har fiskat hela mitt liv.
    Hej Mikael Åhlstedt;

Jag läste ditt inlägg här redan 12/8 2012 och trodde då att många ungdomar i Kungsängen, Bro och Bålsta genast skulle komma med lockande erbjudanden till dig.

Jag heter Leif Engström och har fiskat Abborre, Asp, Gädda, Gös och Öring i Mälaren sedan år 1945 när jag som liten grabb låg och kikmetade Abborre och Gös från Nockebybron (gamla träbron). Sedan dess har jag av och till lyckats fånga någon godkänd Gädda och Gös i Mälaren. Som båt har jag en Buster Magnum av 1998 års modell med dubbla Yamaha utombordare på akterspegeln, en 150 hkr 2-takts Yamaha som transportmotor och en 15 hkr 4-takts Yamaha som trollingmotor.

I år har jag för första gången sedan år 1953 inte fått båten i sjön, eftersom jag dragit av ena biceptsmuskeln i höger arm. Till våren hoppas jag vara "fit for fight" igen och då får du gärna kontakta mig för eventuellt någon gemensam fisketur i min båt....om du inte hitttat nya fiskekompisar i passande ålder i Kungsängen/Bro/Bålsta innan dess....

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Old Firehand

www.trumman.com

Ps. Jag och min hustru Gös-Ulla är medlemmar i Bro Sportfiskeklubb som arrenderar stora områden av Leijondalssjön. Där brukar vi pimpla Abborre vintertid. Ds.
    Senast redigerat av Old Firehand den 2012-10-16 klockan 12:16.

Reg.datum
    Aug 2012
    Gilla
    0
    Gillad 1 gång i 1 inlägg
    Hej Leif,

När det kommer till fiske så har inte åldern på kamrat någon betydelse, då jag är skolad av min Morfar och har fiskat med honom och min Pappa mest. Det jag lärt mig kommer från honom visst har jag sen finslipat själv under alla år, men samtidigt är jag numera av den karaktären att det bara är skönt att vara i en båt och känna väder och vind. Sen om jag får fisk så är det ren bonus

roligt att du nämner ASP, fick nämligen en sådan i kanalen vid Stäket för ca 3 år sedan på 5,7 kg, av misstag då jag spinnade efter Abborre med UL grejer.

Jag ska gå med i Bro sportfiskeklubb åter igen, jag var tidigare medlem men gick ur när jag flyttade till Dalarna. har inte pimpelfiskat på länge, men jag har kvar alla mina gamla tävlingsgrejer så jag följer gärna med på en tur ut och pimplar.

Vet du om det finns Lake i Leijondals sjön ? får man angla ?

Mvh
    MIcke

Old Firehands avatar
    Reg.datum
    Jan 2005
    Gilla
    190
    Gillad 810 gånger i 326 inlägg

Citat Ursprungligen postat av Ahlis198 Visa inlägg
    Hej Leif,

När det kommer till fiske så har inte åldern på kamrat någon betydelse, då jag är skolad av min Morfar och har fiskat med honom och min Pappa mest. Det jag lärt mig kommer från honom visst har jag sen finslipat själv under alla år, men samtidigt är jag numera av den karaktären att det bara är skönt att vara i en båt och känna väder och vind. Sen om jag får fisk så är det ren bonus

roligt att du nämner ASP, fick nämligen en sådan i kanalen vid Stäket för ca 3 år sedan på 5,7 kg, av misstag då jag spinnade efter Abborre med UL grejer.

Jag ska gå med i Bro sportfiskeklubb åter igen, jag var tidigare medlem men gick ur när jag flyttade till Dalarna. har inte pimpelfiskat på länge, men jag har kvar alla mina gamla tävlingsgrejer så jag följer gärna med på en tur ut och pimplar.

Vet du om det finns Lake i Leijondals sjön ? får man angla ? Mvh
    MIcke
    Hej Hej Mikael Åhlstedt;

Andreas Dybedahl och Jan Ohlsson hos Bro Sportfiskeklubb är de som kan svara på dina frågor om Angelfiske och förekomst av Lake i Leijondalssjön. Gös-Ulla och jag har bara pimplat efter Abborre i Leijondalssjön vintertid. Som bifångst vid vårt pimpelfiske har vi fått ett gäng mindre Gäddor och Gösar med den största på drygt 5 kilo.

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips/galleri_12.htm

Old Firehand
    www.trumman.com

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

1. Nån som fiskat i Edssjön, Upplands-Väsby
    Av gabbu i forum Övriga platser
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-05-16, 16:44
  2. Gös i mälaren/Upplands Väsby
    Av jacfishingteam i forum Region Stockholm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 18:30
  3. fiskenörd236: fiske i kungsängen (upplands bro)
    Av Bergman i forum Privata bloggar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-19, 19:57
  4. Fiske vatten i Upplands Väsby med omnejd
    Av jrp i forum Region Stockholm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-20, 23:15

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar