Jeg har i mange år lest nettsidene til den dyktige, Danske abborfiskeren/specimenfiskeren Jørgen Skårup. Det er en meget flott side hvor man kan se bilder av abborer store og fagre, man kan lese artikler, og lære litt om forskjellige teknikker m.m. Jørgen har også skrevet en fantastisk artikkel om sørvfiske som kan gi inspirasjon til enhver sørvfisker.

Jeg synes abboren på bildet under er så sykt drøy, så jeg spurte Jørgen om jeg kunne låne bildet for å vise det frem til mine blogglesere. Han sendte mail til fiskeren Michael Holm og spurte om det var ok for ham. Det var helt ok for Michael. Takk så mye til dere begge:-)

Jørgen S. skriver:

Michael Holm med en aborre 1.450 gr. og 38cm.

Mange gange er det de største fisk, der giver de største oplevelser, men ofte sker at det er helt andre ting, der gør at en fangst bliver en stor oplevelse.

Michael Holm er en erfaren aborrefisker, som har fanget rigtigt mange store aborrer. Så han kom nærmest til grine, da denne lille tyksak hoppede på krogen.

Som man kan se så hyggede han sig gevaldigt over denne usædvanlige fangst.
Tyk - som en fodbold. En aborre på 38 cm ville normalt veje under 1 kilo, så det er i sandhed en usædvanlig fisk.

November 2011

http://aborre.dk/2012/peterg/

En helt nydelig fisk som jeg synes fortjente litt mer oppmerksomhet. Får man en med samme fasong og en lengde på 50 cm har man virkelig gjort det store! Så feit kan en abbor faktisk bli. Det har sikkert blitt tatt en og annen like tykksak her og der, men jeg har aldri sett et bra bilde av noe lignende.

Jørgen Ø.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)