Sidan 1 av 10 12345678910 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 98

Fotoalbum: Länk här
    Upplagda PB:n: Länk här
    Placering i ligan: Länk här

Reg.datum
    Dec 2009
    Blogginlägg
    83
    Gilla
    0
    Gillad 5 gånger i 4 inlägg

Thailandsfiske

Hej igen från Jims Fiske i Khaolak Thailand.

Jag är lite sen med fiskerapporterna pga lite datastrul men nu ska det väl funka.
    Vi har haft mycket regn sen vi kom ned den 16 nov och har fortfarande regn i stort sett varje dag men kite fiske har det ju blivit , även om det regnar iland så har vi bra väder där ute och möter regnet när vii går in mot land, men som vi säger (man är ju inte gjord av socker så lite blöta får man tåla, vi får ju vara glda att det är 30 grader varnt och inte 0 och snöglopp som hemma , nåväl nu kommer det några fiskerapporter.

Det startade med att Jom gick ut på fredag den 16 samma dag som vi kom med 4 svenskar Håkan ,Ludwig ,Tim och Niklas och det blev tyvärr ingen fisk, inte ett enda hugg enligt Jom ,men så är det ju ibland.

På lördag gick Jom (min fiskekille på båten) ut och dom lyckades tappa ett trollingspö överbord som försvann i djupet, så nu får vi köpa ett nytt igen.

Så söndag 18-11 så hade jag med mig Roger en kompis hemmifrån som bor här nere och 2 thai Chem och Giap så det var lite magmuller innan första hugget kom men sen landade vi 7 dorados innan vi gick hem,sådet blev ju en bra start för min del.

Måndag 20-11 så var det Johnny/svensk Ron/kanada John/england som gick ut och det blev en bra dag 13 dorados varav en på 5,8 kg och en Kingmakrill på 7,5 kg så dom var nöjda när vi kom iland.

Tisdag 21-11 4 svnskar Josef,Erik,Tommy och Billy som skulle prova lyckan och dom behövde inte vänta så länge innan en Kingmakrill på 8,5 kg kom i båten och sen en på 5,5 kg sen fick vi 2 dorados till innan vi gick hem och alla fick en fisk så dom var på topp när dom kom iland.

Fredag 23-11 var det en svensk tjej Maria med sin pojkvän från Kanada Kyle och hans pappa Randy som gick ut och det blev en Kingmakrill på 5,5 kg och 3 dorados innan vi gick he, och eftersom dom skulle åka dan därpå så åt dom middag direkt när dom kom in och dom var jättenöjda med tillagningen.

Tisadg 27-- var det ett par från Kiruna Veronica & Sebastian som gick ut vi hade ganska stora dyningar så jag var lite osäker på fisk ,men det blev 2 dorados och en Kingmakrill på 4,5 kg så jag var glad att det blev så bra för när vi har stora dyningar så brukar fisken gå ned på djupet och vill inte hugga .

Fredag30-11 så var det Michael/tysk och Erich/österikare som viille ut och prova och det blev en bra dag 3 dorados och 3 Kingmakrillar på 2,5 4,0 5,5 kg .

Nu har det kommit lite mera svenskar hit ned till Khaolak så vi får hoppas på lite mera bokningar framöver.

Harebra
    Lasse

Reg.datum
    Dec 2009
    Blogginlägg
    83
    Gilla
    0

Thailandsfiske

Hej igen från Jims Fiske Khaolak

Igår var jag ute med Susanne & Roger från Umeå och det blev en bra början med en Kingmakrill på 2,5 kg sen högg nånting stort man såg på spöet och Jom hann känna fisken innan linan brast och han sa (minst 10 kg eller mer) sen gick vi till flera fiskeplatser och Susanne fick 2 dorados och sen vidare ,när klockan blev 13,30 och vi började fundera på att vända hemåt då slapp det ordentligt, inte mindre än 14 dorados till kom in i båten så dom var nöjda med turen.
    Idag är det ledigt men imorgon fredag så ska jag ut igen med 2 svenskar.

Harebra
    Lasse

3. Följande 2 användare gillar lars.lingesten för detta inlägg:

Caesar Lures (2012-12-06), tintin_jkpg (2012-12-06)

Team: stavsnäs pike fuckers
    Sponsrad av: ngt möbelsnickeri i löttinge

Caesar Luress avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Gilla
    81
    Gillad 231 gånger i 79 inlägg

Tjena! Kul med btra fiske. kan du rekomendera ngn guide på Koh lanta?

Sponsrad av: Åsa

Rekord: Gädda 11,2kg, Torsk 12,5kg, Mal 9,56kg, Abborre 1,21kg

oakvalleys avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ålder
    39
    Gilla
    30
    Gillad 6 gånger i 5 inlägg

Jag har oxå varit ute med "Jims Fiske Khaolak" för ca. ett år sedan. Det var en helt otrolig upplevelse för mig och mina resevänner. Jag rekomenderar alla som är i trakten att åka ut en tur med dem för det är otroligt billigt och grym service och framförallt en härlig svensk guide från Storuman (tyvärr har jag glömt namnet). Kanske inte den bästa utrustningen men vad gör det om man inte är alltför kräsen, och har tröttnat på att ligga och pressa på stranden.

Rekord: Grön Glasfiberkanot med tillhörande arg roddare

Reg.datum
    Nov 2010
    Gilla
    290
    Gillad 447 gånger i 310 inlägg

Om ni har tid tycker jag ni ska testa Gillhams på krabi , ok lite P&T vatten men att drilla Karpar i 50 kg klassen och gigantiska malar är faktiskt riktig roligt .....

http://www.gillhamsfishingresorts.com/index.html
    Senast redigerat av jorgen.mansson den 2012-12-06 klockan 14:55.

Rekord: Gädda 7.5 Abborre 1.1 Id 2.2 Flickvän ca60

Geronimos avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Gilla
    50
    Gillad 44 gånger i 18 inlägg

Sticker till Thailand på söndag och har lagt ett mail till Jims fiske för att kolla om det går att ordna till en fisketur. Det är ju inte utan att man blir lite sugen...
    Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Reg.datum
    Dec 2009
    Blogginlägg
    83
    Gilla
    0

Thailandsfiske

Hej igen från Jims Fiske i Khaolak.

Jag börjar med en rättelse från gårdagens fiske ,Killen hette inte Roger utan rätt ska vara Thomas.
    Nåväl idag gich jag ut med Mats,Leif och Jim alla från sverige och det blev tomt på trollingen på väg ut och sen efter några platser så fick vi 9 mindre dorados och sen på vägen in så högg det på det ena spöet och upp kom ytterligare en dorado ,dom brukar normalt inte hugga på wobblers men inte blev vi lessna för det, nåväl dom var nöjda med dagen och det är ju det viktiga.
    Har M, T och onsdag bokat för nästa vecka så vi får se vad som händer.

harebra
    Lasse
    Senast redigerat av lars.lingesten den 2012-12-08 klockan 02:38.

Reg.datum
    Dec 2009
    Blogginlägg
    83
    Gilla
    0

Thailandsfiske

Hej igen från Jims Fiske i khaolak

I morse så var det 3 grabbar som åt en stadig frukost hos Jim för att orka med en tuff dag på havet där dom såg fram emot att få några nya fiskar på sin lista .inget hände på trollingen på väg ut och inget på dom 2 första fiskeplatserna men sen när vi kom till den tredja så såg jag några dorados hoppa så ja sa till dom att nu smäller det ,och inte mindra än 11 dorados fick dom ,inte så stora men det högg direkt som vi la ut och det blir så roligt när det smäller direkt. sen åt vi lunch medan vi gick och tog ett dopp på nästa ställe sen kom det 1 dorado till och sen 2 till och 1 till sen på vägen in när trollade så hade vi bläckfisk på det ena spöet och när vi passerade en boj så högg det på det ena spöet och 1 dorado till kom upp så när vi la upp för fota så låg där 16 st + 1 krabba som jom tog upp och jävlar vad dom kan nypa till med klorna,.
    Imorgon är det 4 Svenskar som ska ut så vi får se vad som händer då.

harebra
    lasse

Reg.datum
    Dec 2009
    Blogginlägg
    83
    Gilla
    0

Thailandsfiske

Hej igen från Jim,s Fiske i Khaolak

I morse när vi skulle hämta mina kunder så var det bara 2 pers som kunde gå med ut, dom andra var för skröpliga och tyckte att det blev för jobbigt att äntra båten . nåväl ut kom vi och efter ca 2,5 timme fick vi en kingmakrill på ca 1,5 kg och sen fick bengt en dorado på ca 2 kg och sen fick Anna 2 små dorados ,sen hade vi ca 15 hugg men dom ville inte sitta så vi fick nöja oss med 4 fiskar . sen har vi ätit middag med grabbarna sen igår nere på stranden hos Jim, sen ringde Lennart och undrade var vi var så nu sitter vi på altanen och tar en Chang. imorgon är det en svensk som bor här som ska ut och vi får hoppas att det lossnar lite grann.

harebra
    lasse

Reg.datum
    Dec 2009
    Blogginlägg
    83
    Gilla
    0

Thailandsfiske

Hej igen från Jims Fiske i khaolak

I morse så gjorde jag iordning trollingspöna med 100 p lina och sen kom Linda & Peter och en kille Åke som skulle ut och prova idag. efter ca en halvtimma så gick vi in ett bäte av skräp där ute och fastnade på det ena spöet så Juan ströp gasen och båten saktade in Jom började på veva in ,då skrek Pennrullen till men innan vi hann göra mothugg så var den fisken loss, men med ett ordentligt bettmärke i wobblern, sen gick vi till flera platser utan att något hände vi såg en stor fisk som hoppade men inget hände ,vi åt lunch och dom tog ett bad och sen vidare kl 13,00 kom vi till ett ställe och där började det hända saker Linda och peter tog varsin liten dorado innan Åke fick på en 5 kg som han fick in efter ca 10 min ,på med nya agn och runt igen då fick Linda en likadan men efter ca 10 in så fick vi hjälpa henne för hon orkade inte mera ,men in kom den och tog vi några till så med 7 dorados i båten gick vi hemåt , på vägen in så högg det på det ena spöet och Petr fick in intill båten innan den gick loss, en Tuna eller Rainbow såg det ut som men ingen stor ca 30 cm, sem ytterligare ett hugg som inte gav något ,sen hoppade en Sailfish bara ca 15-20 meter från båten så då blev alla nerver på topp men tyvärr så ville den inte vara med
    är ledig iorgon men på lördag ska jat ut med Lelle och fiska men inte som guide då utan som turist sen är det bara att invänta måndag då jag ska ut med Ron,John och Johnny gen.

Harebra
    Lasse
    Jag tycker det är fantastiskt att så många är inne och tittar på mina bloggar

Sidan 1 av 10 12345678910 SistaSista

Liknande ämnen

1. lars.lingesten: Thailandsfiske
    Av Bergman i forum Privata bloggar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-31, 15:00
  2. lars.lingesten: Thailandsfiske
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-14, 16:10
  3. lars.lingesten: Thailandsfiske