Resultat 1 till 1 av 1
-
2012-12-20, 23:06 #1
Patrik A
Registered User
Fotoalbum: Länk här
Upplagda PB:n: Länk här
Placering i ligan: Länk här
Rekord: --
- Reg.datum
- Dec 2012
- Gilla
- 0
- Gillad 0 gånger i 0 inlägg
Fiske på Gran Canaria i mars
Ärade fiskekamrater,
Jag är väl medveten om att det finns några andra trådar med samma frågeställning. Tyckte dock inte att jag fick mina frågor besvarade när jag läste runt på Gran Canaria.
Skall tillsammans med familj åka ner till Gran Canaria, Anfi Del Mar, i slutet av mars 2013. Givetvis överväger jag detta enbart beroende på fisket därnere. Har googlat en del, och kommit fram till att det blir landfiske och charterfiske.
Planerar att fylla spöfodralet med några gäddspön, och ta med lite skeddrag/wobblers för spinnfiske från stränder, mao helt vanlig gäddudstyr. Har läst en del om landfisket på vissa sidor, men den informationen känns ganska mycket som förskönande reklampropaganda. Så det vore intressant att få höra av nån med first hand experience, vad som gäller därnere. Både vad gäller landfiske och charter.
Detta föranleder några frågor från min sida, hoppas att någon med erfarenhet av GC kan upplysa mig.
Frågor:
Har läst en del att djuphavsfisket sker året om, men även att fisket för spjutfiskar är som bäst maj - september.
* Innebär detta att det fångas en del spjutfiskar i mars, eller är det helt dött på den fronten?
* Är det någon specifik ort på ön som är bäst att utgå ifrån för aktivt djuphavsfiske?
* Finns det något som hindrar att man tar med spön och ställer sig och fiskar på godtycklig strand/pir därnere? (tillstånd, förbud etc etc).
* Vilka fiskarter kan man förvänta sig att kroka om man spinnfiskar från land i de vattnen?
(Läste nånstans att folk fångar dorado, tonfisk och barracuda från land där, vet inte om detta är rimligt dock).
* Något annat jag kan ha förbisett som man bör tänka på när man åker till dessa breddgrader och fiskar?
Alla förslag, tips och synpunkter mottages gladeligen. Tack på förhand!
PS: Blir det något resultat återkommer jag givetvis med rapport.
//PatrikDronninga i dypet: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/722657/
Håkärringen: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/797700/
Liknande ämnen
-
Fiske Gran Canaria, Puerto Rico december?
Av Fire666 i forum Övriga platserSvar: 4Senaste inlägg: 2012-11-22, 20:11 -
Fiske på Gran Canaria?
Av fishalot i forum Övriga platserSvar: 1Senaste inlägg: 2012-08-14, 20:45 -
The art of fishing: Gran Canaria fiske.
Av kaalle i forum Privata bloggarSvar: 0Senaste inlägg: 2012-02-15, 00:40 -
Fiske gran canaria
Av FiskePhilip i forum Övriga platserSvar: 4Senaste inlägg: 2011-01-03, 20:56 -
Tips på Fiske Puerto Rico,Gran Canaria?
Av JohnnyG i forum Fiskeresor, fisketräffar, mässor & fiskesällskapSvar: 5Senaste inlägg: 2008-03-05, 12:47

Svara med citat
Bokmärken