Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 41 till 43 av 43

Fotoalbum: Länk här
    Upplagda PB:n: Länk här
    Placering i ligan: Länk här

Reg.datum
    Feb 2011
    Gilla
    4
    Gillad 2 gånger i 2 inlägg

Satt och provade men fick inget bra ljus, sånt här ska man göra utomhus med sol då jävlar blir det bra bilder! vill inte använda blixten för då blir det inga naturliga färger. Det hade blivit mycket bättre skärpa om man fick använda lite solljus men det är just nu en bristvara så här års.

Ser nu dock efter att jag har skit på linsen någonstans :/

Klicka på bilden för en större version

Namn:	fluga2.jpg
Visningar:	16
Storlek:	163,0 KB
Id:	49316

Lyckades ta den här, ser ut som det är utomhus vid skymningen

Namn:	fluga1.jpg
Visningar:	17
Storlek:	77,6 KB
Id:	49315

Namn:	fluga3.jpg
Visningar:	17
Storlek:	156,6 KB
Id:	49317

Tog den minsta flugan jag hade

Namn:	fluga4.jpg
Visningar:	14
Storlek:	79,0 KB
Id:	49318
    Senast redigerat av Jawny den 2013-01-06 klockan 16:11.

2. Följande användare gillar Jawny för detta inlägg:

Exxet (2013-01-07)

lausviks avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Blogginlägg
    1
    Gilla
    145
    Gillad 429 gånger i 229 inlägg

Citat Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Jag vågar inte köpa en system kamera tyvärr. Vet hur det skulle gå då? Skulle ruinera mig på objektiv m.m. i och med att jag är sådan till sinnet att jag ska ha ett komplett kit på en gång så snart att jag börjar med någonting. Sådan är jag bara. Men visst vore det väldigt kul att ha en system kamera med ett juste tele med följande focus b.la gluggar. Det är ju t.ex. väldigt svårt att fota fåglar i flykten på större avstånd exempelvis utan sådana tele objektiv. Och då kostar de därefter även om man inte köper rysar modellerna har jag förstått.

Och att försöka fota detta eller något annat som är snabbt i rörelse med endast en bild skärm på kompakt kameran som sökare är ju jätte kört. Så den biten av fotograferings hobbyn kan jag glömma.

Jag har försökt ta några foton med min kompakt på Glador som ofta seglar runt ovanför fältet här hemma. Men även en sådan pass lugn segel flygare är nästan omöjlig att fästa på bild har jag fått inse.
    Det är alldeles för många som har systemkameror men som skulle få fler och bättre bilder med en vettig kompakt. Dessutom är det ju så att även om man har en systemkamera så behöver man en kompakt, åtminstone om det ska bli några bilder när man är ute för att göra något annat än att fotografera (fiska, till exempel) men ändå vill kunna ta en eller annan bild.

Den kamera du har räcker långt. Mycket långt. Är nära nog idealisk för en fotograferande fiskare. Med systemkamera riskerar du att bli en fiskande fotograf-

4. Följande användare gillar lausvik för detta inlägg:

Exxet (2013-01-07)

Sponsrad av: Banken

Rekord: snart

Exxets avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Ålder
    54
    Gilla
    682
    Gillad 711 gånger i 343 inlägg

Citat Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
    Det är alldeles för många som har systemkameror men som skulle få fler och bättre bilder med en vettig kompakt. Dessutom är det ju så att även om man har en systemkamera så behöver man en kompakt, åtminstone om det ska bli några bilder när man är ute för att göra något annat än att fotografera (fiska, till exempel) men ändå vill kunna ta en eller annan bild.

Den kamera du har räcker långt. Mycket långt. Är nära nog idealisk för en fotograferande fiskare. Med systemkamera riskerar du att bli en fiskande fotograf-
    Helt rätt lausvik, jag har aldrig systemaren med mig på fiske, det är kompakt som gäller. Min rekommendation till Jock var mtp. Jocks intresse och kunskap kring flugbinderiet. Och visst räcker en kompakt men en systemare med dedikerat macro kan ge bilder som inte går att uppbringa med en kompakt hemma vid arbetsbänken där man har tid och lust att föreviga sina alster in i minsta detalj. Om man utgår från att fotografen INTE är begränsningen så vinner systemaren alla gånger. Men du liksom jag vet att fotografen oftast är begränsningen även med ynkliga redskap.

Men jag sa det tidigt i tråden, man blir inget bra fotograf för att man har dyr utr. men den sanningen gäller ju inom alla områden.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345

Liknande ämnen

1. Val av Kompaktkamera för ~500kr ?
    Av Squadron i forum Elektronik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-07, 08:33
  2. våga Älska jerk
    Av coma_black i forum Ljugarbänken
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 22:55
  3. Våga vägra JERK!!!
    Av Sturgeon i forum Ljugarbänken