Resultat 31 till 34 av 34
-
2012-12-31, 18:48 #31Team: Galna Fisketeamet
Jan Johansen
Registered User
Sponsrad av: Min dåliga ekonomi
Fotoalbum: Länk här
Upplagda PB:n: Länk här
Placering i ligan: Länk här
- Reg.datum
- Oct 2012
- Ålder
- 38
- Gilla
- 58
- Gillad 44 gånger i 22 inlägg
släppa det annars blir det som en besatthet - acceptera det du inte kan förändra! Jag förstår det är surt - har själv 2 gångar på samma dag blivet lurat av den samma gädda på drygt 80-90 cm vid umeälven - första kom den fri - jag fiskade efter abborrar med en liten spinnare och hade ingen tafs på när den hugg på - när jag får den upp till ytan lyckas den slita sig loss - andra gången någon timme senare hade jag tafs på (30 cm) och en stor spinnare - får den på igen och jag krokar den bra, efter en ca. 1 minuts kamp är jag på väg att skulle landa den men vid kanten hoppar den, kommer över tafsen, får linan i munnen och klipper den, landar på en sten och innan jag kunna hinna säga fish and chips (jag äter gädda och nej jag skäms inte men jag tar inte heller de riktigt stora och mer än 1 med mig hem) då hoppade den i vattnet igen med min spinnare kvar i munnen. Jag gjorde allt som jag skulle. Sedan dess använder jag 2 X 30 cm tafs! Tyckte annars det räckte med tafs. Nu metar jag så bara istället nu - har insett att jag aldrig kommer tycka om spinnfiske - jag är dansk som louis rasmussen och förutom att han är specimenfiskare har vi samma tillgång till fisket - meta är livet :-) Men så är det för mig - hos andra kan meta vara död och pina men vi är ju individer :-) Men hur som helst - andra gången skrek jag bara på danska: FOR SATAN I HELVEDE!!!!! Och de som gick förbi tittade suspekt på mig :-)
försökte ett par timmar till, men då fick jag en abborre på 36 cm som tröst och så förlät jag gäddan för att den lurade mig denna gången fast det var ju två gångar samma dag. Och som en som på ett hållbart sätt äter vad jag fångar, då var 80 cm MIN drömgädda - inte för stor, men ändå stor - och strömgäddor ger en fight så det vill något - så mycket starkare än de i sjöarna :-) Men jag lyckades - kanske med hjälp av abborren att acceptera läget :-)
-
2012-12-31, 21:43 #32
Jörgen Månsson
Registered User
Rekord: Grön Glasfiberkanot med tillhörande arg roddare
- Reg.datum
- Nov 2010
- Gilla
- 287
- Gillad 441 gånger i 306 inlägg
En grej jag kommer ihåg förutom alla konstiga saker men fått på kroken är när jag tappade en Hö precis när jag skulle lyfta den, draget kom farande mot mig och det hördes en smäll,,
nästa kast kom jag inte så långt, kastet efter det blev ytterligare lite kortare och vid tredje kastet vek sig toppen,,
först trodde jag spöet hade fastnat i något bakom mig och knäckts när jag kastade, men vid närmare undersökning kunde jag konstatera att det var draget som hade träffat spöet och splittrat klingan..
Tappad Hö i okänd storlek och ett knäckt spö för 1700 kr.
Det är bara att skratta åt händelsen och köpa ett nytt spö , finns liksom inte så mycket man kan göra....
-
2013-01-01, 11:57 #33
-
2013-01-02, 15:46 #34
felix sjövik
Registered User
Rekord: Abborre: 1 kg Gädda: 1,8 kg Mört: 0,1 kg
- Reg.datum
- Mar 2012
- Gilla
- 44
- Gillad 0 gånger i 0 inlägg
tappade en fin havsöring (min enda fisk på 2 veckor) i sommar. slutade med både spö och håvkompis i vattnet...
Liknande ämnen
-
FishEco: Över 30 Sportfiskebloggar nominerade och fler kommer...
Av Jan O i forum Företagsbloggar & pressmeddelandenSvar: 0Senaste inlägg: 2012-11-03, 15:20 -
Helt ny på mete! Köper alla grejer jag kommer över!
Av jojon80 i forum KöpesSvar: 1Senaste inlägg: 2010-07-01, 19:58 -
Gäddjägarn i Värmland: Gäddan kommer att ta över världen!!
Av Gäddjägarn i Värmland i forum Privata bloggarSvar: 0Senaste inlägg: 2010-01-21, 21:33 -
Hur många storlaxar över 15 kg kommer upp i Vättern kommande höst-vinter?
Av Göran.Andersson i forum Trolling - AllmäntSvar: 51Senaste inlägg: 2007-12-23, 13:47

Svara med citat

Bokmärken