Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Sponsrad av: Banken
    Fotoalbum: Länk här
    Upplagda PB:n: Länk här
    Placering i ligan: Länk här

Rekord: snart

Exxets avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Ålder
    54
    Gilla
    654
    Gillad 683 gånger i 331 inlägg

Som vanligt kan man inte bli annat är grymt imponerad av det du skriver Lausvik.

Jag blir självklart även imponerad av din utrustning.

Sen måste jag hålla med några föregående synpunkter:

Snabbt jobbat... "Framemot 11" drog du på dig fiskekläderna och 11.53 avgav du denna rapport?!
    + 1 km promenad. Snabba, Norrtäljeborna
    PLUS, fixat till ett redigt skatbo, ge upp försöken att reda ut eländet, Byta rulle, kasta in bromsen, få napp- landa fisken och sen 240 knutar (killen måste ha en Volvo) hem för att delge oss dina framgångar.

Grymt imponerande och naturligtvis STORT grattis. Under tiden du fixade middan hade mina TREO knappt fått bukt med bakfyllan.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Rekord: Havsöring 0,5 kg. Fångad i odlingskassen på Gålö

barabajares avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Gilla
    35
    Gillad 88 gånger i 53 inlägg

Hård sydväst, 5+. Fiskade i vinden, vattnet va grumligt, höga vågor och sprut runt stenarna samt en hel del växtdelar som flöt omkring, med andra ord öööring på g. Vi testade ett nytt ställe. Lyckades dock bara kroka en sprall (Blankfisk under kilot) efter två snabba hopp va den borta. Hade även ett blänk bakom draget. Sen inget mer under resten av dagen. Så det är bara och bryta ihop och komma igen på lördag.
    Såg en flock med vildsvin på väg hem, faktiskt andra gången i mitt ruttna liv som jag sett några
    Bb

lausviks avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Blogginlägg
    1
    Gilla
    127
    Gillad 397 gånger i 207 inlägg

Citat Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
    Snabbt jobbat... "Framemot 11" drog du på dig fiskekläderna och 11.53 avgav du denna rapport?!
    Datorn/forumet går på svensk tid men fisket skedde i den finska tidszonen. Det tog minst 45 minuter från pådragning till uppdragning.
    Senast redigerat av lausvik den 2013-01-02 klockan 08:16.

4. Följande användare gillar lausvik för detta inlägg:

Barramundi (2013-01-02)

lausviks avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Blogginlägg
    1
    Gilla
    127

Citat Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
    Hoppas du fick drilla bra och känna på skillnaderna i känsla mellan haspel och multirullen så jag inte gett en falsk bild av detta.
    Tyvärr blev det inte mycket till drillning.Fisken högg nära land och på grunt vatten och reagerade på att ha blivit krokad genom att hoppa och försöka skaka loss draget. Eftersom jag inte visste hur krokarna satt (men de visade sig sitta så bra man kan begära) och då fisken inte ens försökte sig på en rusning så lyfte jag utan vidare procedurer upp den på land. Tog knappast mer än en minut.

Old Firehands avatar
    Reg.datum
    Jan 2005
    Gilla
    190
    Gillad 809 gånger i 326 inlägg

Citat Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
    Hård sydväst, 5+. Fiskade i vinden, vattnet va grumligt, höga vågor och sprut runt stenarna samt en hel del växtdelar som flöt omkring, med andra ord öööring på g. Vi testade ett nytt ställe. Lyckades dock bara kroka en sprall (Blankfisk under kilot) efter två snabba hopp va den borta. Hade även ett blänk bakom draget. Sen inget mer under resten av dagen. Så det är bara och bryta ihop och komma igen på lördag.
    Såg en flock med vildsvin på väg hem, faktiskt andra gången i mitt ruttna liv som jag sett några
    Bb
    Hej "Bejan";

Du för mina tankar åtskilliga år tillbaka i tiden till en höstkväll nere vid våra gamla, fiskrika Gäddvatten i skärgården utanför Mörkö. Det blåste en hård nordostlig vind. Solen hade för en stund sedan gått ner bakom skogsranden i väster och det började mörkna när Torben Halkjaer (in memoriam) och jag genomblåsta efter en hård fiskedag klev ur båten och gick iland på sydspetsen av Eriksö. Vi skulle ta en snabbfika i lä för den hårda vinden innan vi åkte vidare hemöver.

Det var alldeles mörkt där jag gick in mellan tallarna och placerade min ryggsäck med kaffetermos och mackor bredvid en stor, grå och sittvänlig sten. Jag stödde mig mot stenen för att sätta mig tillrätta.... Stenen var varm och hårig och reste sig blixtsnabbt upp på fyra ben. Det var ingen sten utan ett stort Vildsvin. Med ett språng som skulle hedrat en panter var jag tillbaka i båten....

Memories!

Gott Nytt År!

http://www.trumman.com/fisketips/galleri_04.htm

Old Firehand

7. Följande 3 användare gillar Old Firehand för detta inlägg:

Chrisse (2013-01-06), Hasse69 (2013-01-02), opersson (2013-01-02)

lausviks avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Blogginlägg
    1
    Gilla
    127

För att nu ingen ska uppfatta mig som skrytsam (eller få för sig att jag skriver om framgångsrika fiskafängen för att reta andra) vill jag nu framhålla att förhållandena tycks vara på god väg att normaliseras. I torsdags (årets andra fiskepass) tvangs jag således att slita i över två timmar innan jag hade en öring på land.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2473-crop.JPG
Visningar:	16
Storlek:	72,1 KB
Id:	49327
    Dessvärre befanns kamerabatteriet vara urladdat så fotograferingen fick anstå tills jag kommit hem. Det hade onekligen blivit en snyggare bild om fisken legat på en bädd av torkad blåstång än på en tidning, men fisken i sig var så vackert tecknad att jag ville föreviga den.

Idag kom så årets första bompass. Min success rate för årets öringfiske sjönk således i ett slag från 100% till 66,6%. Helt OK och vida bättre än senhöstens 0%. Is på vattnet är inte optimalt för öringspinn men det var vad som mötte mig när jag kom ned till strandkanten. Hade jag haft tid att vänta till eftermiddagen så hade det säkert gått att lura ännu en öring (för då bör solen ha förtärt isen och fått liv i fisken) men nu var det förmiddagsfiske som stod på programmet. istället för att åka hem så omgrupperade jag och testade några andra, mindre lovande, ställen. Iskallt vatten, sol och vindstilla är vackert men (enligt min erfarenhet) mer eller mindre värdelösa förhållanden för öringspinn. Dagens upplevelse var när jag höll på att bli påflugen av en något ouppmärksam havsörn...
    Senast redigerat av lausvik den 2013-01-06 klockan 22:05.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

1. Dotterns första fisketur
    Av JKD i forum Region Jönköping
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-23, 12:55
  2. Clearwater Fishing Team: Årets första fisketur
    Av OlofGarnegård i forum Privata bloggar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 17:20
  3. Team Poseidon: Årets sista fisketur!
    Av Patrik (Team Poseidon) i forum Privata bloggar