Resultat 11 till 20 av 21
Ämne: Regler på Fiskesnack.com
-
2011-08-31, 15:36 #11
Aktiv annonsör
Registered User
Fotoalbum: Länk här
Upplagda PB:n: Länk här
Placering i ligan: Länk här
- Reg.datum
- Jan 2005
- Gilla
- 190
- Gillad 810 gånger i 326 inlägg
Hej Anders "Maestro" Bergman;
Jag försöker leva som Jesus 13:e lärjunge och har ännu inte lärt mig gå på vattnet annat än vintertid...
För att berika mina kunskaper och förbättra mitt vokabulär ber jag dig att förklara ordet "Bumpning" i din text här: " Bumpning av trådar får endast ske om det passerat mer än 48h (2 dygn) sedan senaste inlägget i tråden."
Med vänlig fiskehälsning,
http://www.trumman.com/fisketips.htm
Old Firehand
-
2011-08-31, 15:43 #12
Martin B
Registered User
- Reg.datum
- Jul 2011
- Gilla
- 33
- Gillad 136 gånger i 66 inlägg
Bumping innebär att man "lyfter" en tråd genom att skriva ett totalt meningslöst inlägg oftast med ordet "bump". Tanken med detta är att folk skall uppmärksamma tråden igen. Detta gäller framför allt när man vill sälja eller köpa någonting. Hoppas detta gjorde det lite klarare.
-
2011-09-01, 17:21 #13
Aktiv annonsör
Registered User
- Reg.datum
- Jan 2005
- Gilla
- 190
- Gillad 810 gånger i 326 inlägg
Hej Martin B "Testis";
Det var just ordet "Bumpning" i den stora "Gula Blaffan" om reglerna här på FiskeSnack som fick mig nyfiken. Jag hittade inte ordet i Svenska Akademiens Ordlista. Därför tog jag mig friheten att fråga Anders Bergman vad ordet betydde.
Nu har jag sökt vidare och hittar administratör Mickes text under Jeepers, JeepSweden som lyder så här: "Meningslösa inlägg för att flytta en tråd längre upp på forumets indexsida är inte tillåtna (s.k. bumping)."
Regeln är att varje inlägg skall tillföra något. Man får inte skriva "bump" eller annat meningslöst bara för att förnya tråden. I de fall då en gammal tråd fortfarande är aktuell, eller på nytt blir aktuell, så är det tillåtet att förklara det i ett nytt inlägg, och gärna tillföra mer fakta. Man behöver alltså inte skriva en ny tråd."
Kanske är jag själv vid närmare eftertanke en riktig "storbumpare" här på FiskeSnack, eftersom jag ofta svarar exakt lika tidigare när samma fråga ställs igen....
Det dyker dagligen upp nya läsare här på FiskeSnack, läsare som är intresserade av att lära sig mer om sportfiske. Därför kommer de vanligaste frågorna att dyka upp igen gång på gång. Är det då någon "besserwisser" som ber den nytillkomne att försöka hitta svar i gamla "trådar" då ber han samtidigt den nytillkomne att fara.....
One day spent fishing adds another day to your life!
Old Firehand
www.trumman.com - http://www.trumman.com/fisketips/galleri_34.htmSenast redigerat av Old Firehand den 2011-09-01 klockan 17:32.
-
2011-09-01, 17:36 #14
-
2011-09-01, 17:40 #15Team: EPfiske.se
Peter Jonsson
Registered User
Sponsrad av: SportfiskeCentrum i Bollnäs
Rekord: Öring 4,2kg . Gädda 9,75kg . Abborre 1kg . Gös 3,8kg
- Reg.datum
- Feb 2011
- Gilla
- 13
- Gillad 7 gånger i 5 inlägg
Det tycker jag att du gör helt rätt i! Är det en fråga som en ny medlem skriver på i forumet (som kanske inte behöver en novell för att få sin fråga besvarad) är det jättetacksamt att förklara kort och gott istället för att skriva "Sök!" "Forumet har svaret" osv.Kanske är jag själv vid närmare eftertanke en riktig "storbumpare" här på FiskeSnack, eftersom jag ofta svarar exakt lika tidigare när samma fråga ställs igen....
Det ska du ha en eloge för!www.EPfiske.se - Din boj i Hälsingland
-
2011-09-05, 18:52 #16Team: Fiskesnack.com
Anders Bergman
Webmaster
Sponsrad av: Egna plånboken
Rekord: Gädda 12,3 kg, Gös 2,5kg, Sutare 1,9kg, Ruda 875g, Sarv 750g, Brax 1,7kg, Björkna 250g
- Reg.datum
- Aug 2002
- Gilla
- 38
- Gillad 1 026 gånger i 319 inlägg
OF! Det du gör är absolut inte "bumpning" så du kan sova gott om nätterna

Med "bumpning" menas att en användare skriver ett kort inlägg liknande "bump" bara för att lyfta upp sin egen tråd till bland de senaste. Gärna flera gånger tätt inpå varandra. Att svara på andras inlägg gillar vi skarpt
C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Stödjer du sportfisket i Sverige? Bli medlem i Sportfiskarna och få en godkänd digitalvåg på köpet. Klicka här för att bli medlem!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Vill du annonsera på Fiskesnack.com ? Klicka här för mer information
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
-
2012-12-28, 11:40 #17Team: Bakis
Marcus Douhan
Registered User
Sponsrad av: BCP!
- Reg.datum
- Dec 2012
- Gilla
- 52
- Gillad 13 gånger i 11 inlägg
Då kör vi.
-
2012-12-30, 12:48 #18
herman johnell
Registered User
- Reg.datum
- Nov 2012
- Blogginlägg
- 1
- Gilla
- 127
- Gillad 397 gånger i 207 inlägg
Så uppfattar jag det också. Det borde kanske införas ett förbud mot att besvara frågor med "sök" och liknande? Mer artigt (och konstruktivt) vore om den som anser sig sitta inne med svaret på frågan men inte vill besvära sig med att skriva annat än en uppmaning att söka åtminstone tillhandahöll en relevant länk.
-
Följande användare gillar lausvik för detta inlägg:
Old Firehand (2012-12-31)
-
2012-12-30, 13:31 #19
Anders Rozenbergs
Registered User
Rekord: Abborre 960 g, Gädda 7+ kg (vågen gick inte längre), Sutare 1,8, Sarv 670 g
- Reg.datum
- Jul 2007
- Gilla
- 4
- Gillad 5 gånger i 4 inlägg
Ja och nej, en ny eller ung medlem på sidan kanske inte riktigt fattat hur den fungerar, därför kan det vara bättre att man själv länkar till svaret och förklarar hur man söker på sidan. Å andra sidan är det någon som varit aktiv på sidan och inte använder sökfunktionen, då är det kanske mer läge att påpeka att sökfunktionen finns, och dessutom funkar jättebra genom att svara "sök".
-
2013-05-16, 21:33 #20
Linus Nilsson
Registered User
- Reg.datum
- Nov 2012
- Ålder
- 13
- Gilla
- 49
- Gillad 6 gånger i 5 inlägg
Kan du fixa så att den gula rutan med regler kommer upp igen för jag råkade kryssa ner den förut och vill ha tillbaka den. Mvh Linus
Liknande ämnen
-
båt lagar & regler
Av ajonson i forum Allmänt om båtarSvar: 22Senaste inlägg: 2011-05-27, 23:53 -
Ny regler
Av Wreckbender i forum Havsfiske - AllmäntSvar: 6Senaste inlägg: 2007-11-04, 08:55 -
Regler om Asp
Av limnos i forum Våra svenska fiskarSvar: 61Senaste inlägg: 2007-05-15, 22:35 -
Regler
Av The Loomis Man i forum Trolling - AllmäntSvar: 5Senaste inlägg: 2006-12-16, 00:00

Svara med citat
Bokmärken