Resultat 1 till 2 av 2

Fotoalbum: Länk här
    Upplagda PB:n: Länk här
    Placering i ligan: Länk här

Rekord: Lax 6.8kg Gädda 8kg Brax 3kg mört 500g id 2kg havs öring 2kg regnbåge 2kg abborre 550g Sutare 1kg

G1zm0s avatar
    Reg.datum
    Sep 2003
    Ålder
    23
    Gilla
    0
    Gillad 0 gånger i 0 inlägg

Andra jerkturen

Nu har jag införskaffat mig jerkutrustning det blev ett kunnan diamond jerk 50-120 gram och en ambassadeur 5600a som jag hade sedan innan.

Var ute o testade lite i fredags när jag fick spöt det var algblommning i sjön så det blev inte så mkt fiske men fick testat grejorna iaf. Sen på lördagen låg jag sjuk i feber och förkylning och abstinens hade man efter fisket. När jag kände mig ngt sånär bättre fick tjejen följa med ut efter lite gäddfiske.

Vi gick till mitt favorit ställe och efter ca 1 timme small det på en liten jävel på 2kg. Tyvärr efter ca 5 riktiga luftsprång hade bustern satt sig riktigt jävligt i halsen och trasat sönder en gälbåge och tungan hängde på 3kvarts. Så det får bli grillen i helgen. Nåja tjejen som förövrigt aldrig har fiskat innan blev sur o tyckte ej det var kul längre nu när jag fått fisk.

Så vi bytade ställe. Efter ca 3 kast tog hon en liten gädda på en spinnare på ca 2hg inget o skryta med men hennes första. Efter den har hon blodad tand och vill forstätta tro det eller ej den ultimata bruden.

Jag testade då en nilsmaster jointed bara för skojs skull. O bottennapp fick jag trodde jag ja. Trodde spöt skulle gå rakt av det skrek i rullen och det var det sista jag såg av den fisken. Men mest troligt nytt pb Lite surt men det är sånt man får ta. Men kan ju säga nu att jag är jävligt glad att jag valde att köpa jerk det är något jag ska fortsätta med

Bilder finns i mitt album dock med sketen kvalitet för dom e tagna med mobilen men bättre än inget
    Senast redigerat av vibrax den 2006-07-12 klockan 20:36.

Fotoalbum: Länk här
    Upplagda PB:n: Länk här
    Placering i ligan: Länk här

Rekord: Barracuda 12kg, Gädda 11kg, ASP 5KG

rickjungs avatar
    Reg.datum
    Aug 2005
    Ålder
    30
    Gilla
    0
    Gillad 0 gånger i 0 inlägg