Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 52

Fotoalbum: Länk här
    Upplagda PB:n: Länk här
    Placering i ligan: Länk här

Rekord: Öring 0,9 kg, Gädda 4,0 kg

Reg.datum
    Aug 2007
    Ålder
    33
    Gilla
    0
    Gillad 0 gånger i 0 inlägg

Nu har jag informerat säljaren om att jag varit kontakt med konsumentvägledningen och att jag enligt dom har rätt att häva köpet! Jag har även sagt att jag är beredd att behålla båten trots allt om han betalar tillbaka endel av priset.
    Nu är bara frågan hur mycket som är rimligt att begära tillbaka.. vad tycker ni?

Rätt ska vara rätt!

Rekord: Abborre 1,7kg Gädda 11,5kg Gös 5,7kg Hälleflundra ca:62kg Lubb 6,1kg Sej 14,8kg Torsk 21,7kg

Olas avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Ålder
    44
    Gilla
    10
    Gillad 23 gånger i 12 inlägg

Åter till lagning av båten, kolla innan du svetsar den hur kvaliten blir runt lagningen, har för mig att aluminium bör "härdas" efter svetsning i ett antal (5) timmar i typ 180 grader.

Men jag kan ha fel.
    Ola

Reg.datum
    Aug 2007
    Ålder
    33
    Gilla
    0

rimligt

Citat Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
    Åter till lagning av båten, kolla innan du svetsar den hur kvaliten blir runt lagningen, har för mig att aluminium bör "härdas" efter svetsning i ett antal (5) timmar i typ 180 grader.

Men jag kan ha fel.
    ok.. tack för tipset. JAg är ingen svetsare så jag kommer absolut anlita en utbildad svetsare så det blir ordenligt gjort!

Åter till min fråga.. hur mycket är rimligt att begära tillbaka?

Rekord: Gädda 15,3 Gös 6,2 Abborre 1850 gr Lake 5610 gr Sarv 1080 gr Havsöring 7,0 kg, Sutare 2,5

elanens avatar
    Reg.datum
    Aug 2003
    Ålder
    61
    Gilla
    183
    Gillad 109 gånger i 70 inlägg

Vad gav du för båten. Kommer att kosta en del tusenlappar misstänker jag. Minst 4000 kr tycker jag. Sen hur det blir med svetsning vet man aldrig.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Reg.datum
    Aug 2007
    Ålder
    33
    Gilla
    0

Citat Ursprungligen postat av baronen Visa inlägg
    Jag köpte denna båt

Linder Fishing 440 med en äldre 7,5 hästars motor + en ganska ny easyline trailer. Pris 20000:-

Men det är ju alltså en Inkas Fishing 440.
    Men atr man hjälp av en utbildad svetsare så borde det väl inte vara några problem att få en bra lagning!

Rospiggs avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Gilla
    0
    Gillad 353 gånger i 203 inlägg

Nu har jag informerat säljaren om att jag varit kontakt med konsumentvägledningen och att jag enligt dom har rätt att häva köpet! Jag har även sagt att jag är beredd att behålla båten trots allt om han betalar tillbaka endel av priset.
    Nu är bara frågan hur mycket som är rimligt att begära tillbaka.. vad tycker ni?

Rätt ska vara rätt!
    Mitt tips är att Du häver köpet helt och letar fram en annan båt då Du kommer att irritera Dig på denna strulaffär varenda gång Du tittar på lagningen och det förtar nöjet med båten ganska rejält så låt affären gå tillbaka och lägg pengarna på ett annat objekt som Du kollar upp noga personligen.

Det är ju trots allt höst och prutdags på båtar, så jag skulle inte bli förvånad om Du hittar en likvärdig båt och får en slant över på Dina 20 papp

My 2 Cent

Rekord: Gädda 15,3 Gös 6,2 Abborre 1850 gr Lake 5610 gr Sarv 1080 gr Havsöring 7,0 kg, Sutare 2,5

elanens avatar
    Reg.datum
    Aug 2003
    Ålder
    61
    Gilla
    183
    Gillad 109 gånger i 70 inlägg

Är det en äldre 7,5 hästars Mercury. Dom står inte i många kronor begagnat. Runt 3000 kr. Äger två stycken själv. Är lite strulmotorer. Är inte Mercurys bästa modell dom gjort. Eller är det kanske en Johnson 7,5 då är det en bra motor.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

TAMTAMs avatar
    Reg.datum
    Oct 2004
    Gilla
    65
    Gillad 134 gånger i 101 inlägg

Men det är ju alltså en Inkas Fishing 440.
    Men atr man hjälp av en utbildad svetsare så borde det väl inte vara några problem att få en bra lagning!
    Nej jag tycker inte det, plåten är tunn dock, nog viktigt att du kollar upp aluminium kvaliteten i båten så biten som svetsas dit är av samma kvalitet, ring tillverkaren av båten de kan säkert hjälpa dej Tig svetsning är det som gäller dvs materialen smälts samman i princip, aldrig hört talas om att sånt ska härdas efteråt.
    Som sagt ring tillverkaren för råd!
    Känn efter (om båten är lagad på ett proffsigt sätt och det inte i övrigt är några fel) var du beredd att betala det begärda priset?
    Verkar som det då köpet genomfördes iaf, fick du reda på innan köp att ägaren inte kunde tala om åldern på båten men du köpte iaf?
    Är det någon skillnad på den jämfört med den Linder du trodde du köpte?
    Att häva tycker jag verkar vara att gå långt med allt strul det innebär om skrovet är återställt och det i övrigt inte är några fel icke omnämda på exv motorn.
    Lycka till det löser sej nog, säljaren borde åtminstone betala lagningen men den är nog inte så kostsam erfarna svetsare grejar det på minuter, dock plåten är tunn kan vara knepigare då men borde gå.

Reg.datum
    Aug 2007
    Ålder
    33
    Gilla
    0

johnson

Citat Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
    Är det en äldre 7,5 hästars Mercury. Dom står inte i många kronor begagnat. Runt 3000 kr. Äger två stycken själv. Är lite strulmotorer. Är inte Mercurys bästa modell dom gjort. Eller är det kanske en Johnson 7,5 då är det en bra motor.
    Det är en Johnsson motor men jag har inte kunnat testa den eftersom säjaren inte har lyckats leverera tanken än.
    Jag påminnde honom för en vecka sedan och då sa han att han skickat den dagen innan.. när jag pratatde med honom igår så skulle han kolla upp vad som hänt. Han hade varit borta i en vecka så han trodde att han kanske fått den i retur isf. Låter skumt men får hoppas att det är sant.

Reg.datum
    Aug 2007
    Ålder
    33
    Gilla
    0

Citat Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Nej jag tycker inte det, plåten är tunn dock, nog viktigt att du kollar upp aluminium kvaliteten i båten så biten som svetsas dit är av samma kvalitet, ring tillverkaren av båten de kan säkert hjälpa dej Tig svetsning är det som gäller dvs materialen smälts samman i princip, aldrig hört talas om att sånt ska härdas efteråt.
    Som sagt ring tillverkaren för råd!
    Känn efter (om båten är lagad på ett proffsigt sätt och det inte i övrigt är några fel) var du beredd att betala det begärda priset?
    Verkar som det då köpet genomfördes iaf, fick du reda på innan köp att ägaren inte kunde tala om åldern på båten men du köpte iaf?
    Är det någon skillnad på den jämfört med den Linder du trodde du köpte?
    Att häva tycker jag verkar vara att gå långt med allt strul det innebär om skrovet är återställt och det i övrigt inte är några fel icke omnämda på exv motorn.
    Lycka till det löser sej nog, säljaren borde åtminstone betala lagningen men den är nog inte så kostsam erfarna svetsare grejar det på minuter, dock plåten är tunn kan vara knepigare då men borde gå.
    Eftersom Linder hette Inkas på 80-talet så det innebär ju att den är äldre än vad man antog att den var eftersom han sa att han inte visste hur gammal den var..
    Hade det verkligen varit en Linder hade den ju typ max kunnat vara kring 17 år nu kan den vara betydligt äldre.
    Konstruktion är så vitt jag vet samma.

Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Liknande ämnen

1. Linder eller Buster?
    Av mcben i forum Allmänt om båtar
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2014-01-11, 21:49
  2. Linder 400 eller Buster XS?
    Av ExInferis i forum Allmänt om båtar
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 11:36
  3. Linder 440 eller 400.