Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bräkneån?

Fotoalbum: Länk här
    Upplagda PB:n: Länk här
    Placering i ligan: Länk här

Rekord: Harr, Ljusnan i sveg 1.5kg Röding 2,5 kg stensjön Lillhärdal

RPL+s avatar
    Reg.datum
    May 2003
    Från början en trogen Härjedalning, Sveg närmare bestämt! Bor nu med min tjej i Gävle. men bra fiske här också:)
    Ålder
    37
    Gilla
    0
    Gillad 0 gånger i 0 inlägg

Question Bräkneån?

Tänkte testa Bräkneån i sommar. Är det en fin flugfiskeå? Några erfarenheter? vart är det bäst? Köper man kort för södra Bräkneån så får man även fiska i vierydsån, bra där eller??

Kom gärna med tips om bra platser i Blekinge.. Hoppas min andra sommar här blir bättre ur fiskesynpunkt än min första..

tack

/Lars
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	gyh.jpg
Visningar:	194
Storlek:	13,3 KB
Id:	1460  

Rekord: Gädda 6.0, Abborre 0.7, Röding 1.7, Havsöring 5.3

yoxlers avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ålder
    34
    Gilla
    0

Jag pratade men en som känner en som flugar där ofta. Det gäller tydligen o veta vart öringen står om man ska få något. Så det kan vara lite lurigt o åka dit. Men det är bara o försöka. Jag ska nog dit en sväng

Rekord: Gädda 12.4, abborre 1.224, Gös 3.7, Havsöring 6.390, Sarv 1.170, Lake 4.120, Regnbåge 5.1

rillurens avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Gilla
    0

Bräkne Hoby ån brukar ge ifrån sig stora men rätt få öringar under våren ifrån premiären fram till att öringen går ut i slutet av april... väldigt svår fiskad å "har själv vart där 2 gånger utan att känna nån fisk"

gällande vierydsån så har jag bott precis vid utloppet vid den när jag vart i dom trakterna och fiskat och gubben vui hyrde huset av berättade om att det har tagits en hel del fina regnbågar i den och en del öring , även bra fiske i viken där den rinner ut ...
    har själv tagit en del fina gäddor precis vi utloppet av ån och även tappat öring där....

Rekord: Gädda 6.0, Abborre 0.7, Röding 1.7, Havsöring 5.3

yoxlers avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ålder
    34
    Gilla
    0

vierydsån kanske är lite trevlig, det finns så många trevliga åar här i blekinge ;P

Jag syftade på den norra delen av bräkneån där stationär öring finns. Lite trist att havsöringen inte kan vandra så långt upp i ån.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •